Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, utan UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Slantar - 30 000 kr, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Erfarenheter av Lendo - Riktiga omdömen från låntagare

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Lånforum.se, 11 oktober 2019.

Vilket betyg skulle du ge Lendo (5 bäst)

1. 5

8 röst(er)
    38,1%
  2. 4

8 röst(er)
    38,1%
  3. 3

2 röst(er)
    9,5%
  4. 2

3 röst(er)
    14,3%
  5. 1

0 röst(er)
    0,0%
  1. Lånforum.se

Lånforum.se Forumsägare - Trofépoäng: 467 Moderator

Mottagna gillanden:
    361
    Trofépoäng:
    467
    Vad har du för erfarenheter av kreditgivaren Lendo, som drivs av Lendo AB?

Du kan även ge betyg eller visa resultatet ovanför av andras röster.

Hur mycket lånade du och till vilken ränta? Något som inte fungerade så bra? "Allt har fungerat utmärkt" fungerar också som kommentar.

• Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Lumify 20 000 kr utan UC. Många godkända lån under 2019.
    • Slantar 30 000 kr utan UC
  2. Feskarn

Feskarn Aktiv medlem - Trofépoäng: 42

Mottagna gillanden:
    14
    Trofépoäng:
    42
    Jag har bara bra erfarenheter av Lendo. Är helnöjd med hur smidigt det går att få hjälp med att ansöka om lån genom dem. Snabba förslag och inga papper hem efter ansökan är gjord.

jag har ansökt om ca. 500.000 genom dem och har allt hos Ica-banken med en ränta på 3,92% vilket jag är jättenöjd med.

Det enda negativa jag har att säga om Lendo är att dom ringer upp och jagar en om att försöka sälja på dig en försäkring om du inte valt det efter några dagar. Men att skarpt säga ifrån om att man inte vill ha någon så slutar dom ringa direkt.

Preben och Lånforum.se gillar detta.
  3. Lånforum.se

Lånforum.se Forumsägare - Trofépoäng: 467 Moderator

Mottagna gillanden:
    361
    Trofépoäng:
    467
  4. Streetspirit78

Streetspirit78 V.I.P - Trofépoäng: 407

Mottagna gillanden:
    235
    Trofépoäng:
    407
    Har vid två tillfällen ansökt hos Lendo och fått avslag. Inga konstigheter kring det. Däremot skickade Lendo vid båda tillfällena ut MÄNGDER med reklam. Via sms, mail och snigelpost. Det krävdes två vänligt sinnade mail samt ett telefonsamtal innan Lendo spärrade mig för utskick av reklam. Oerhört irriterande.

Lånforum.se gillar detta.
  5. MrDesp

MrDesp Kunnig medlem - Trofépoäng: 147

Mottagna gillanden:
    49
    Trofépoäng:
    147
    Ansökt sex ggr via Lendo och bara positivt att säga. Smidig hantering, lätt och tydligt att välja och jämföra lån som samtidigt varit bra. Lite snabb på att erbjuda försäkring men ger sig rätt kvickt

Lasseman och Lånforum.se gillar detta.
  6. Gamblewhore

Gamblewhore Kunnig medlem - Trofépoäng: 156

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    156
    Använde lendo tidigare i veckan (2gg totalt) när jag ansökte lån på 250k. Enkelt å smidigt så började förslagen komma.

Valde Ica banken och efter någon dag ringde dom och sa tydligt "du har missat att välja försäkring" och lät väldigt mån om det.

Jag förklarade att den ändå inte gäller angående depression och utbrändhet så det ger inget för mig. Efter lite prat så gav hon vika..Får se om dom återkommer som ni andra nämnt.

Lånforum.se gillar detta.
  7. Högbelånad

Högbelånad Viktig medlem - Trofépoäng: 207

Mottagna gillanden:
    83
    Trofépoäng:
    207
    Ger Lendo en fyra i betyg. Alltid varit nöjd med deras hantering av själva ansökan (säkert gjort ett 10-tal ansökningar genom åren).

Deras jagade om försäkring har jag vant mig med vid men det drar ner helhetsintrycket något även att jag förstår att det är en stor inkomstkälla för dem att förmedla försäkringen. Deras sms de skickar om att de ”måste komma i kontakt” med mig med anledning av låneansökan när de bara vill förmedla försäkringen gör att de ”bara” får en fyra. Känns missvisande eftersom lånet i sig redan är klart och de skapar troligen en otrygghetskänsla oss de som har lite sämre UC (hade iaf gjort det för mig på den tiden jag var på botten).

Last edited: 27 oktober 2019
    Miniliten, IHope och Lånforum.se gillar detta.
  8. DenSkuldsatteMannen

DenSkuldsatteMannen Kunnig medlem - Trofépoäng: 277

Mottagna gillanden:
    107
    Trofépoäng:
    277
    Märkligt att Lendo kan erbjuda kunden en tilläggsförsäkring när de inte är en bank.
    Det är ju den banken man väljer som erbjuder försäkringen inte lendo.
    Hursomhelst så har jag ansökt hos Lendo några gånger och aldrig fått något erbjudande.

9. Lippe

Lippe V.I.P - Trofépoäng: 357

Mottagna gillanden:
    198
    Trofépoäng:
    357
    Det är ett jäkla ringande och smsande efter jag tagit mitt lån... de borde sluta med detta!!

10. Preben

Preben V.I.P - Trofépoäng: 286

Mottagna gillanden:
    112
    Trofépoäng:
    286
    Lendo förmedlar försäkringar från gjensidige. Kanske har ändrats med gjorde det innan.

Dela sidan