Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ett tips för att få ner räntor

Diskussion i 'Fritt' startad av Lånat, 21 juni 2018.

1. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    78
    Trofépoäng:
    207
    hej!
    Efter 8 månaders väntande på att UC skulle uppdateras med 2017 årsinkomst, var tiden inne förra veckan.. dålig som jag är på att vänta, ansökte jag om samlingslån hos advisa. (Hade betalat av ett kreditkort men på UC visades det fortfarande som 8000kr använd kredit då det inte hunnit uppdatera. Hade jag väntat tills uppdateringen i juli hade jag (?) fått bättre ränta).
    Det trillade in lite erbjudanden och jag tackade ja till marginalen bank som hade bäst ränta 7.21% samt på hela beloppet. Signerade skuldebrevet digitalt i fredags.
    De har rekord mycket att göra! Handläggaren sa att de aldrig tagit emot så många ansökningar på så kort tid som de har gjort nu. Därför har jag väntat nästan en vecka på utbetalning som annars brukar ta 1-2 dagar. Men idag kom det!
    Ringde direkt till santander där jag har lån på 100.000kr till 14.76% ränta, för att lösa lånet. Hon i telefonen, erbjöd att sänka min ränta från 14.76% till 8.10%. Nästan lika bra ränta som jag fick hos marginalen. Detta utan att ta en UC. Och utan att veta på något sätt om jag verkligen har 100.000kr på mitt konto för att lösa lånet.
    Jag kommer att kontakta min bank SEB där jag har ett annat dyr lån på 11% och se vad de säger. Kan återkomma med resultat.
    RING till banker ni har lån hos! Försök att få ner räntan, hota med att lösa lånet, säg att ni fått bättre ränta hos andra banker! Skadar inte att försöka!
    Lycka till!

Kash, Lasseman, Kimsan72 och 1 annan gillar detta.
  2. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    78
    Trofépoäng:
    207
    Kan tillägga att SEB ville inte ändra räntan. För att ändra räntan på befintlig lån hos SEB måste man ansöka om ny Privatlån. Handläggaren sa att det var bättre att lösa lånet.

3. pala87

pala87 V.I.P

Mottagna gillanden:
    262
    Trofépoäng:
    416
    Santander gjorde samma sak för mig när jag ville veraka in hela veloppbe. Fick 4%

4. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    78
    Trofépoäng:
    207
    4% är ju inte det sämsta räntan!

5. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    136
    Trofépoäng:
    316
    Vad hade du innan? Och tog de någon UC för att du skulle få räntan sänkt?

6. pala87

pala87 V.I.P

Mottagna gillanden:
    262
    Trofépoäng:
    416
    Var några år sedan. Men hade ganska hög ränta. Tänkte betala in allt så dom sänkte räntan utan uc

7. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    78
    Trofépoäng:
    207
    Verkar som att de sänker räntan utan UC bara man ringer in och säger att man vill lösa lånet. Verkade för enkelt

8. Lea31

Lea31 V.I.P

Mottagna gillanden:
    94
    Trofépoäng:
    237
    Någon som lyckats på resurs bank? Mailade de och frågade och fick inget direkt svar mer än att jag skulle kontakta kundtjänst..

9. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    78
    Trofépoäng:
    207
    Tror jag Såg för inte så länge sen här på forumet att resurs bank hade sänkt räntan och erbjudit mer i lån när någon hade ringt in för att lösa sitt lån. Inte 100% säker dock

10. pala87

pala87 V.I.P

Mottagna gillanden:
    262
    Trofépoäng:
    416
    Det var nog mig det handlade om. Fick nytt samlingsslån så ville betala in resurs bank. De tar alltid UC verkar det som.
    De kunde inte sänka räntan utan erbjöd högre lån och ränta.

Dela sidan