• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Everyday+ eller Daypay?

S

shady

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Har läst litegrann men inte lyckats besluta mig. Funderar på att ta ett lån hos antingen everyday+ eller daypay. Vill att allt ska skötas digitalt. Vill få faktura på email, räntebesked på mina sidor alternativt per email, inge kreditavtal/skuldebrev hemskickat osv. Och såklart så komplikationsfritt som möjligt.

Vilka anser ni är bäst av dessa två och varför?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 367
Mottagna reaktioner
6 866
Poäng
4 477
Är inte daypay "bara" ett lån? Everyday+ är en kredit, när du har betalat in en månad så kan du ta ut pengarna igen utan ny ansökan.
 
S

Shady

Gäst
Poäng: 0
Skickar everyday+ något till folkbokföringsadressen alls, någon som vet?

Är det lätt att få kredit?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Skickar everyday+ något till folkbokföringsadressen alls, någon som vet?

Är det lätt att få kredit?
EverydayPlus tar sin kreditupplysning från Bisnode så om du har många förfrågningar som syns på Min Upplysning så kan du få avslag, då andra långivare som använder sig av Bisnode ser tidigare förfrågningar. Lånar du av Ferratum Credit så använder de sig av Creditsafe och de förfrågningarna ser bara du. När jag hade EverydayPlus så fick jag allt på mejlen.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ferratum kan jag tyvärr ej låna ifrån.

Bisnode går genom kivra och påverkar väl inte min UC score?
Nej Bisnode syns på Min Upplysning och syns för övriga som tar Bisnode på dig. UC är en annan kreditupplysning och UC:s kreditupplysningar kan du se på Kivra. Creditsafe är ytterligare en kreditupplysning som du också kan se på Kivra.
 
M

Marsipan

Gäst
Poäng: 0
Hej! Everyday plus skickar faktura hem i fönsterkuvert. Företagets namn står med stora bokstäver på kuvertet! Credway är bäst. De sköter allt via mail. Skickar dock påminnelse via post. Räntan är inte heller lika stor. Jag har ärligt talat aldrig förstått mig på Everyday, hur de räknar ut sin ränta.
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Måste bara lägga till att everyday + har som tlllval på hemsidan att få faktura skickad via e-post vilket jag bada fått. Aldrig fått ngt hem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp