• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Everyday+ ändrat i regler utan att meddela

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Hmmm... jag har 25 k där i lån. Betalar in ca 3000 varje månad o plockar ut lika snabbt. Kommer det intw dunka framöver alltså?
Om din totala skuld överstiger 30 000 kr så kommer du tyvärr inte kunna ta ut, så sa de till mig. Min kreditgräns är på 25 t. Av de har jag utnyttjat 18 600 kr och det stod att min tillgängliga kredit var 6600 kr. MEN den totala skulden inkl ränta är på ca 37 000 kr och då går det inte att ta ut igen enligt deras nya regler då skulden överstiger 30 000 kr. så jag behöver betala 3 800 kr sista juli och ca 3 600 kr sista augusti och sen ungefär samma sista september och först då kanske jag kan ta ut ngt igen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Har också 25.000 hos dessa var uppe i 36.000 som mest men har betalat in allt utom detta:
Kreditgräns 25 000,00 Kr
Gjorda uttag 1 664,42 Kr
Kvar att disponera 23.335,58

Men när jag går in på månadens faktura står det:

Faktura Nummer xxxxx Status Öppet Förfallodag 31.7 29019 Minimum Betalning 544,59 Total skuld 5445,86
Ränta 1.6.2019 - 30.6.2019 10.7.2019 378,13 Kr
Total skuld 5445,86
Har från april till och med juni betalat in 20.000+10.000+3000
Hur f-n kan det bli så när jag har betalat ner allt utom 1664,42 hur kan det bli så mycket i ränta?
Hej kära @ca5tio - såsom jag saknat dig här :) tänker ofta på dig, hur har det gått, kunde du genomföra husrenoveringen som du hade tänkt?

Everyday+ har för jävlig ränta och ärligt talat går det inte att fatta hur den beräknas. Betalar över 2000 kr i ränta varje månad. Och varje gång jag ringer dem och ber de förklara så ger jag upp för jag begriper inte deras förklaringar.

Jag tycker de tär positivt att de ändrar nu att skulden inte får överstiga 30 t men jag tycker att de borde informerat om det, det ställde till det för mig otroligt mkt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Jag har alltså de senaste 3 månaderna betalat in 33.000 men har ändå över 5000 i skuld fortfarande. Jag förstår inte hur de räknar, kan någon förklara skulle jag uppskatta det så jag blir av med dessa någon gång. Har inte gjort några uttag sedan februari bara betalat ner skulden som när jag kollar tidigare fakturor var som högst 31 161,72 Kr inte 36.000.
Det är helt sjukt ju!!!!!!!!!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Inte ens kundtjänst kan förklara riktigt. : / det är säkert billigare att släppa "skiten" till inkasso, skulle inte förvåna mig.
Ja de kan inte förklara så jag förstår i alla fall! Som jag skrivit tidigare vågar inte släppa om det går till Svea, är skiträdd för Svea men när jag blivit av med de flesta av mina inkassoärenden (har ca 12-15 idag) så blir det Everyday+ det första jag släpper!!!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Ja till slut hade inte betalat och på dom månaderna hade skulden ökat dubbelt med avgifter mm. Blev dyrt att släppa skulden
Är inte detta kriminellt så säg!! Man sjunker ännu djupare i skiten pga sådana lån. Ändå finns det ibland ingen annan utväg än att ta dem!!
Politikerna säger att de vill minska skuldsättningen men de fattar inte att det inte går att göra igenom lagstiftning om t ex räntetak (lånebolagen lägger till administrativa avgifter istället, som t ex ViaConto, 395 kr adm avgift varje månad + ränta). Om politikerna på allvar vill minska skuldsättningen och begränsa att smsbolagen skor sig på folk och lämnar bara elände efter sig då borde de skapa bättre förutsättningar för folk med sämre förutsättningar att kunna få vettiga lån.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Likadant med goodcash inte dubbelt så men betalat över 1år på skulden 50000kr nu är lånet över det beloppet när det gått till inkasso så att inte betala på tre månader åt upp det jag betalat på ett år o lite till.
Fy fan alltså!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Är inte detta kriminellt så säg!! Man sjunker ännu djupare i skiten pga sådana lån. Ändå finns det ibland ingen annan utväg än att ta dem!!
Politikerna säger att de vill minska skuldsättningen men de fattar inte att det inte går att göra igenom lagstiftning om t ex räntetak (lånebolagen lägger till administrativa avgifter istället, som t ex ViaConto, 395 kr adm avgift varje månad + ränta). Om politikerna på allvar vill minska skuldsättningen och begränsa att smsbolagen skor sig på folk och lämnar bara elände efter sig då borde de skapa bättre förutsättningar för folk med sämre förutsättningar att kunna få vettiga lån.
Ja hemskt och inte har räntetaket gjort nån förbättring dom lägger på avgifter istället så slutsumman blir som ett lån med hög ränta ändå.
Vi som lånar av dessa hamnar ännu mer i skiten o räntor o avgifter bara ökar.
Men vi som sen inte mäktar med betalningar ligger illa till.
Men det är okej för dom att sänka folk borde Faan vara olagligt att ta dessa avgifter.
Och vilkoren är mycket otydliga blir oftast dyrare än man tror luddigt
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Ja hemskt och inte har räntetaket gjort nån förbättring dom lägger på avgifter istället så slutsumman blir som ett lån med hög ränta ändå.
Vi som lånar av dessa hamnar ännu mer i skiten o räntor o avgifter bara ökar.
Men vi som sen inte mäktar med betalningar ligger illa till.
Men det är okej för dom att sänka folk borde Faan vara olagligt att ta dessa avgifter.
Och vilkoren är mycket otydliga blir oftast dyrare än man tror luddigt

Ja det känns nästan omöjligt att bli av med alla sms lån.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Om din totala skuld överstiger 30 000 kr så kommer du tyvärr inte kunna ta ut, så sa de till mig. Min kreditgräns är på 25 t. Av de har jag utnyttjat 18 600 kr och det stod att min tillgängliga kredit var 6600 kr. MEN den totala skulden inkl ränta är på ca 37 000 kr och då går det inte att ta ut igen enligt deras nya regler då skulden överstiger 30 000 kr. så jag behöver betala 3 800 kr sista juli och ca 3 600 kr sista augusti och sen ungefär samma sista september och först då kanske jag kan ta ut ngt igen.

Jag har en total skuld på 28600 står det just nu på senaste på fakturan, kreditgräns 25.000. Så då bör jag kunna ta ut den a månad iallafall.... Fan vad idiotiskt, men tack för informationen!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp