• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Expresskredit inkasso

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Hej!

jag har en skuld på 30 000kr som jag troligtvis behöver släppa vidare för att kunna köra snöbollseffekten på andra lån.
Någon har erfarenhet ifall det blir någon missbrukad kredit/ Anmärkning?


Har hört lite smått att det är gothia som hanterar det. Vad tror ni man skulle kunna få för avbetalningsplan? Betalar cirka 1700kr i månaden nu hos expresskredit, men det mesta är amortering.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Jag har haft Smspengar (som går under samma företag).
Dock hade jag andra skulder hos Gothia också som jag bakade in i samma avbetalningsplan men jag hade runt 77000 i skuld hos Gothia och fick betala först 3000 sen 3500 i månaden.
Känns som att du hade kunnat landa på 1500-2000. Det beror lite på vad företagen har för avtal med inkasosbolaget och så vidare.
 
Senast ändrad:

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Jag har haft Smspengar (som går under samma företag).
Dock hade jag andra skulder hos Gothia också som jag bakade in i samma avbetalningsplan men jag hade runt 77000 i skuld hos Gothia och fick betala först 3000 sen 3500 i månaden.
Känns som att du hade kunnat landa på 1500-2000. Det beror lite på vad företaget har för avtal med inkasosbolaget och så vidare.
Tack för svar!

Har som du hade ungefär.
Har även monetti 30 000kr, Viaconto 11 000, och Saldo på typ 1500kr.
Dom vägrade att jag skulle gå under 3500kr i dagsläget... Så kanske landar på 5000kr, ,men kanske går att omförhandla med lite flyt
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Tack för svar!

Har som du hade ungefär.
Har även monetti 30 000kr, Viaconto 11 000, och Saldo på typ 1500kr.
Dom vägrade att jag skulle gå under 3500kr i dagsläget... Så kanske landar på 5000kr, ,men kanske går att omförhandla med lite flyt
Oj. Min skuld var ju faktiskt ganska mycket så högre. Men som sagt beror det också på de andra företagen hur snabbt de vill att Gothia ska driva in skulden. Säg att Viaconto vill ha in sina 11000 på 6 månader och att Monetti vill ha in sin del på 3 månader osv ..då blir det ju tyvärr endel. Man får tänka så. Inte bara beloppets storlek som ligger till grund för avbetalningsplanens summa som många tror.
Men ja det låter ändå ganska mycket, tänk att det kommer gå undan (man får se något bra ur allt dåligt) hoppas det går bra för dig!
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Oj. Min skuld var ju faktiskt ganska mycket så högre. Men som sagt beror det också på de andra företagen hur snabbt de vill att Gothia ska driva in skulden. Säg att Viaconto vill ha in sina 11000 på 6 månader och att Monetti vill ha in sin del på 3 månader osv ..då blir det ju tyvärr endel. Man får tänka så. Inte bara beloppets storlek som ligger till grund för avbetalningsplanens summa som många tror.
Men ja det låter ändå ganska mycket, tänk att det kommer gå undan (man får se något bra ur allt dåligt) hoppas det går bra för dig!
Ja... Det sjuka är att Viaconto och Monetti inte rört sig....Viaconto har till och med gått upp med den summan.
Endast saldo som gått ner cirka 1800kr över 2-3 månader.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Ja... Det sjuka är att Viaconto och Monetti inte rört sig....Viaconto har till och med gått upp med den summan.
Endast saldo som gått ner cirka 1800kr över 2-3 månader.
Jadu...många här vet nog känslan. Lider med dig, kriga på så gott du kan så löser det sig nog!
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Jadu...många här vet nog känslan. Lider med dig, kriga på så gott du kan så löser det sig nog!
Ringde in till inkasso och fick tala med en super trevlig dam.

Har i dagsläget som sagt 3500kr för ett totalt belopp på 55 000kr.
Berättade att expresskredit skulle komma in som låg på cirka 35 000 i dagsläget, och hon erbjöd mig 6000kr i månaden på alla.
Sa att det verkligen inte skulle gå, och att nästa steg troligtvis skulle vara kronofogden för mig.

Då sa hon att vi skulle baka in det nya lånet in i amorteringsplanen, och att jag kunde få betala 2000kr i månaden på allt till Februari. På totala summor runt 90 000kr.
Denna person kan ha räddat mig en hel del, förväntade mig inte att det skulle gå att förhandla så mycket ner. Jag kommer iofs inte betala något kapital, endast ränta. Men jag tar det istället för att betala 6000kr alla dagar i veckan.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Är det svårt att få 30 000 av dessa?
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Någon som vet fall dom rapporterar missbrukad kredit??:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp