- Blev medlem
- 22 Juli 2013
- Meddelanden
- 40
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 12
Hej,
Idag var det nog en av mina värsta dagar på länge. Ner i brevlådan dimper det ner ett stort kuvert från Kronofogden. Hjärtat galopperar i 180 när ja ser alla brev och att det är ett krav från sergel inkasso som kommit in på 30 tusen cirka. Ja kollar genom alla papper förstår ingenting med gråten i halsen. Loggar in på mina sidor på sergel inkasso och där ser jag samma skuld på den avbetalningsplan jag har. Samma skuld som jag fått krav på från KF.
Genast ringer jag sergel för något här stämmer inte. Jag får prata med en trevlig tjej och jag förklarar min situation ledsen som jag är. Jag säger att jag följt avbetalningsplanen till pricka alltid ordningsam med att betala i tid. Hon ber mig dröja kvar och kommer tillbaka i telefon strax efter nån minut.
Hon säger då att det är deras fel och att dom ser att jag skött avbetalningen hur bra om som helst. De ska genast ta kontakt med KF så de får dra tillbaka de felaktiga kravet. Detta har hänt då dom bytt system från faktura pappers till Kivra, ja har alltså fallit mellan stolarna.
i nuläget så har jag några dagar tills min sista anmärkning försvinner sen ska jag försöka ta ett lån. Detta hade kunnat kosta mig allt om inte jag hade ringt.
Jag känner mig fruktansvärt ledsen ännu och chocken har liksom inte lagt sig ännu. De leker ju med människors liv. Ja tycker ja borde fått någon sorts kompensation för detta. Har detta hänt någon av er?
Idag var det nog en av mina värsta dagar på länge. Ner i brevlådan dimper det ner ett stort kuvert från Kronofogden. Hjärtat galopperar i 180 när ja ser alla brev och att det är ett krav från sergel inkasso som kommit in på 30 tusen cirka. Ja kollar genom alla papper förstår ingenting med gråten i halsen. Loggar in på mina sidor på sergel inkasso och där ser jag samma skuld på den avbetalningsplan jag har. Samma skuld som jag fått krav på från KF.
Genast ringer jag sergel för något här stämmer inte. Jag får prata med en trevlig tjej och jag förklarar min situation ledsen som jag är. Jag säger att jag följt avbetalningsplanen till pricka alltid ordningsam med att betala i tid. Hon ber mig dröja kvar och kommer tillbaka i telefon strax efter nån minut.
Hon säger då att det är deras fel och att dom ser att jag skött avbetalningen hur bra om som helst. De ska genast ta kontakt med KF så de får dra tillbaka de felaktiga kravet. Detta har hänt då dom bytt system från faktura pappers till Kivra, ja har alltså fallit mellan stolarna.
i nuläget så har jag några dagar tills min sista anmärkning försvinner sen ska jag försöka ta ett lån. Detta hade kunnat kosta mig allt om inte jag hade ringt.
Jag känner mig fruktansvärt ledsen ännu och chocken har liksom inte lagt sig ännu. De leker ju med människors liv. Ja tycker ja borde fått någon sorts kompensation för detta. Har detta hänt någon av er?