Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Fått lånelöfte!

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av Xix, 1 februari 2018.

1. Xix

Xix Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    Jag är inte på långa vägar "framme" vid en bra ekonomi, men idag blev jag beviljad lånelöfte så jag kan köpa en liten bostadsrätt och inte behöver stå utan bostad om ett par veckor (eller försöka hitta något en gång till i Stockholm i andrahand). I maj förra året blev jag nekad lånelöfte och har jobbat allt jag kan sen dess på att "fixa till". Ett litet steg på vägen i alla fall.

Bekymrad, Ahmed84, Skogsmulle och 4 andra gillar detta.
  2. Lupina

Lupina Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    31
  3. pala87

pala87 V.I.P

Mottagna gillanden:
    162
    Trofépoäng:
    316
    Härligt!
    Men om du har köpt bostad så borde väl du ändå ha haft en bra ekonomi?
    Har du skulder och isåfall hur löste du insatsen?

Förresten riktigt kul för dig och lycka till! :)

clyro86 och Ahmed84 gillar detta.
  4. Xix

Xix Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    Nja jag har väl haft en del tur. Köpte lägenhet med mitt ex (exet stod för insats), sålde med bra vinst. Fick till ett ihopbakslån med bra villkor för 9 månader sen och skaffade boende i andra hand. Kunde betala av 200 000 av sämre lån/krediter med ihopbakslånet, och sen med ca 150 000 av vinsten ytterligare fler dåliga lån/krediter/kortskulder. Det har gjort att läget och kreditbetyget är bättre och jag har fortfarande tillräckligt kvar (efter skatt) till insats för en ny bostad. Gäller bara att jag får ett bolån nu.

Sen har jag försökt göra det mesta jag kan för att kapa månadskostnaderna. Det som återstår i skuldväg är ca 60k på ett kreditkort och lite under 150k på ihopbakslånet. Hoppas kunna betala av ca 10-15k per månad för att komma framåt snabbt. Målet är ett helt år utan ff, få bort alla skulder utom bolån, lägre underskott, och bygga upp ett sparande så småningom.

Ahmed84 och Mjau 74 gillar detta.
  5. clyro86

clyro86 V.I.P

Mottagna gillanden:
    143
    Trofépoäng:
    296
    Härligt kompis! Du är på helt rätt bana!

Ahmed84 gillar detta.
  6. Xix

Xix Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    En uppdatering här.. drog på mig fyra ff i processen att få bostad klart så året utan ff får börja nu, kommer ha fem st ganska länge. Men jag borde ju inte ha någon anledning att dra på mig fler ff heller. Det känns surrealistiskt att jag äger en bostad nu faktiskt. Är inte alls framme vid att kunna betala av i den takt jag vill på blanco-lånet och kreditkortet men maj-juni och framåt borde se bra ut. Offrade en del skatteåterbäring till förmån för att sänka underskottet. Försöker använda appen Tink så mycket jag kan och analysera vart det går fel.

7. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    616
    Trofépoäng:
    677
    Men nu borde du väl kunna ändra din deklaration så att du återställer underskottet och får tillbaka det du offrade? Eller varför måste du ha lågt underskott nu när du köpt en bostad?

Dela sidan