Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, ingen UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

För högt kreditbetyg för att få ett samlingslån..

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Emelie_, 26 juli 2018.

1. Emelie_

Emelie_ Medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Hej!

Sitter rätt djupt nere i min ekonomiska situation.. Sover inte om nätterna längre och försökt få till diverse avbet planer på mina skitlån/krediter..

Så här ser det ut just nu:

Credway: 30Tkr
    Aasa Kredit: 26Tkr
    Svea Ekonomi: 26Tkr
    Onea: 30Tkr
    Ferratum och Frogtail har gått till Inkasso med avbetplan på 1000kr / månad, skuld där sammanlagt på båda är 49Tkr
    Klarna: 42Tkr

Smslån: ca 20Tkr på alla jag tagit..
    Privata skulder ca 55Tkr

Har just nu 20 kreditförfrågningar varav 6st försvinner 26/10-2018 Det är:
    Collector Bank
    Advisa
    Bynk AB
    Qliro
    Freedom Finance
    Wasa Kredit..

Varav alla är ett försök till att få igenom ett samlingslån.. Mitt kreditbetyg är nu idag 25,1%

Är skapligt nära att inte ha råd med alla avbetalningar och hade bokstavligen gjort vad som helst för att få ett samlat större lån och bara betala en summa till samma ställe..

Skulle behöva stöd och råd hur jag ska gå tillväga.. Inga skulder eller anmärkningar än hos kronis, har även fast jobb men får utbetalt både via jobbet samt FK då jag arbetar 25% och är permanent sjukskriven resterande 75%.. Årsinkomst på 177600 Underskott på 42700..

MVH /Emelie

2. erik23

erik23 V.I.P - Trofépoäng: 387

Mottagna gillanden:
    217
    Trofépoäng:
    387
    Fatta säkert fel men har du 20st förfrågningar på att försöka få till ett samlingslån ?

3. Mirakel

Mirakel V.I.P - Trofépoäng: 417

Mottagna gillanden:
    266
    Trofépoäng:
    417
    Är du på gränsen och ändå klarar sina lån så kämpa.. samlingslån nekas du troligen på grund av den låga inkomsten från tjänst/anställning. Vad du än gör ta inget skitlån med hög ränta..

Gör en budget o pressa lite till om du kan.. ring alla och försök förhandla om räntan

Ansök inte om fler lån .. vänta tills förfrågningarna minskat. Har du inte pengar så försök håll koll genom Kreddy hur din riskprognos ser ut.
    Samlingslån - tidigat i november när förfrågningarna trillat bort. Prova antingen advisa eller freedom eller kanske Svea

Kan du betala in någon extra krona så gör det på Onea.. dom är skoningslöst dyra o bullrar som galningar om man hamnar efter
    Vi kämpar ihop!

Kimsan72 gillar detta.
  4. Emelie_

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Förfrågningar när jag tagit diverse skitkrediter så är inte bara inför att söka ett samlingslån..

5. Emelie_

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Tusen tack för all pepp, kännt mig så hopplöst nere idag.. Sen blir man arg då man ändå har fast anställning inget hos fogden och tycker att UC är sjukt missvisande..

Får se här framöver hur det går med allt, ska se till iaf så det inte blir någon anmärkning eller att jag halkar efter med något..

Problemet är att inkassobolagen vill att man avbetalar rätt högt i månaden trots att jag förklarat min situation.. Men jag har ett jättestarkt mål att kämpa för så ska få igenom samlingslånet detta året!

6. Streetspirit78

Streetspirit78 V.I.P - Trofépoäng: 337

Mottagna gillanden:
    162
    Trofépoäng:
    337
    Är det Sileo som tagit över Ferratum och Frogtail? Försökt få till avbet med annan låneaktör/inkassobolag?

Är i en liknande situation som dig...kämpa på, en dag kommer du inte bara se mörker :)

7. erik23

erik23 V.I.P - Trofépoäng: 387

Mottagna gillanden:
    217
    Trofépoäng:
    387
    Aha okej tänkte väl.
    Då förstod jag texten fel :)

Jag har också många förfrågningar och vill med få till ett samlingslån men får nog försöka och bita ihop tills dem försvunnit även om det känns helt hopplöst....

Uppdatera gärna om du lyckas få till ett samlingslån och när betyget ändras.

8. Mirakel

Mirakel V.I.P - Trofépoäng: 417

Mottagna gillanden:
    266
    Trofépoäng:
    417
    Skönt att du känner pepp & om o bär du söker samlingslån så tänk på ränta och återbetalningstid.. med räntan så kan det bli en totalsumma som blir en fälla istället .. har själv inte varit den mest slipade kniven i lådan .. har cirka 1,3 miljoner i skuld o risk på 13,3 % .. kämpar järnet o överlever på gryn & vilja .. men får jag ett samlingslån på 15-20% då skiter jag i det om jag ens får eller lyckas ta mig igenom hösten utan att hamna hos inkasso eller KF så kanske jag kan söka.
    Men vissa dagar så kommer tankar - råångest & då känns det oöverstigligt men det är det inte ..
    ring en gång i veckan till inkassobolagt ..
    ⭐️⭐️ tjata dig till en drägligare kostnad

9. Emelie_

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Hej!

Loggade idag in på Min UC av ren slump och såg att mitt kreditbetyg hade sjunkt från 23,8% till 8,8% lyckan går inte att beskriva..

Den 25e Augusti och den 31e försvinner två kreditförfrågningar till samt 20e och 28e september.. Då har jag samanlagt 16förfrågningar kvar..

Var är bäst chans att ansöka om samlingslån och när ska jag göra det? :)

MVH /Emelie

zzzaf gillar detta.
  10. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 3 467

Mottagna gillanden:
    5 413
    Trofépoäng:
    3 467
    Det bästa är ju givetvis att söka när du inte har en enda förfrågan kvar ;)
    Sen huruvida det är om 1 vecka eller 364 dagar är svårt för oss att veta.

Har du under 10 förfrågningar kan du få ganska många erbjudanden.
    Under 5 så får du ännu fler,
    Se till som sagt att att hålla dig på så få som möjligt.

Du ska söka på Lendo, eller Advida.
    På senare tid verkar det som att Lendo sköter sig bättre.

Dela sidan