Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Förbehållsbeloppen - 2023/2024. preliminära siffor

• Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Meddelanden
2 334
Mottagna reaktioner
947
Poäng
817
Excelfilen bifogad

Bilagor

• Excelfil.zip
    39.7 KB · Visningar: 11

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 010
Mottagna reaktioner
5 804
Poäng
3 817
Mindre ökning än vad jag förväntade att det skulle bli.

Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 347
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
24 339
Mottagna reaktioner
11 750
Poäng
8 347
Synd det inte finns betalningsfria,månader vid löneutmätning åtminstone 1 vid jul hade varit guld värt

Det påstås bland gubbarna på kontoret, de som jobbat sedan någon sedan Gustav vasa senast vallade skidor ungefär, (typ 90talet, möjligen fram till 95 då en hel del relevanta paragrafer tycks vara ändrade senast) det tidigare fanns en begränsning med löneutmätning, att man max fick ha det 6 månader i stöten och uppehåll visst länge innan det fick dra igång igen.
Om det stämmer vet jag inte, jag har för mig att jag sett beslut som löpt på sedan tidigt 90tal utan avbrott (@Insatt Du har säkert också sett ett antal L-xxx- beslut)
Skulle krävas bra mycket mer personal för att hålla ett sånt system flytande..

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 229
Mottagna reaktioner
1 438
Poäng
997
Det påstås bland gubbarna på kontoret, de som jobbat sedan någon sedan Gustav vasa senast vallade skidor ungefär, (typ 90talet, möjligen fram till 95 då en hel del relevanta paragrafer tycks vara ändrade senast) det tidigare fanns en begränsning med löneutmätning, att man max fick ha det 6 månader i stöten och uppehåll visst länge innan det fick dra igång igen.
Om det stämmer vet jag inte, jag har för mig att jag sett beslut som löpt på sedan tidigt 90tal utan avbrott (@Insatt Du har säkert också sett ett antal L-xxx- beslut)
Möjligt, men spontant känns det främmande.

kaffesump

V.I.P
Poäng: 447
Meddelanden
720
Mottagna reaktioner
277
Poäng
447

Jag såg det här inlägget och berättade det för min mamma alldeles nyss. Hon är född -64 och hade löneutmätning -91 och -92. Sex månader och sedan avbrott två månader och sedan löneutmätning igen. Ja, det stämmer att det var "betalningsfria" månader i början och mitten på -90 talet när man hade löneutmätning.

Vi med skuldsanering har betalningsfri månad nästa månad också.

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Meddelanden
3 002
Mottagna reaktioner
2 351
Poäng
1 557
Intressant - och med dagens teknik skulle det säkert vara genomförbart, men problemet är att man halkar efter ännu mer, eftersom löneutmätning inte är tidsbestämd eller har ett "ackord" som är rimligt i förhållande till inkomsten.

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Meddelanden
2 334
Mottagna reaktioner
947
Poäng
817
Intressant - och med dagens teknik skulle det säkert vara genomförbart, men problemet är att man halkar efter ännu mer, eftersom löneutmätning inte är tidsbestämd eller har ett "ackord" som är rimligt i förhållande till inkomsten.
Syftet med löneutmätning bör ju vara bli skuldfri. Att ha betalningsfria månader känns rätt dumt, kan förstå man vill ha ett andrum någongång per år. Men man har möjlighet få avbrott i din utmätning om oförutsedda saker händer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp