Håller medMindre ökning än vad jag förväntat att det skulle bli.
Synd det inte finns betalningsfria,månader vid löneutmätning åtminstone 1 vid jul hade varit guld värt
Möjligt, men spontant känns det främmande.Det påstås bland gubbarna på kontoret, de som jobbat sedan någon sedan Gustav vasa senast vallade skidor ungefär, (typ 90talet, möjligen fram till 95 då en hel del relevanta paragrafer tycks vara ändrade senast) det tidigare fanns en begränsning med löneutmätning, att man max fick ha det 6 månader i stöten och uppehåll visst länge innan det fick dra igång igen.
Om det stämmer vet jag inte, jag har för mig att jag sett beslut som löpt på sedan tidigt 90tal utan avbrott (@Insatt Du har säkert också sett ett antal L-xxx- beslut)
Skulle krävas bra mycket mer personal för att hålla ett sånt system flytande..
Det påstås bland gubbarna på kontoret, de som jobbat sedan någon sedan Gustav vasa senast vallade skidor ungefär, (typ 90talet, möjligen fram till 95 då en hel del relevanta paragrafer tycks vara ändrade senast) det tidigare fanns en begränsning med löneutmätning, att man max fick ha det 6 månader i stöten och uppehåll visst länge innan det fick dra igång igen.
Om det stämmer vet jag inte, jag har för mig att jag sett beslut som löpt på sedan tidigt 90tal utan avbrott (@Insatt Du har säkert också sett ett antal L-xxx- beslut)
Intressant - och med dagens teknik skulle det säkert vara genomförbart, men problemet är att man halkar efter ännu mer, eftersom löneutmätning inte är tidsbestämd eller har ett "ackord" som är rimligt i förhållande till inkomsten.Det påstås bland gubbarna på kontoret, de som jobbat sedan någon sedan Gustav vasa senast vallade skidor ungefär, (typ 90talet, möjligen fram till 95 då en hel del relevanta paragrafer tycks vara ändrade senast) det tidigare fanns en begränsning med löneutmätning, att man max fick ha det 6 månader i stöten och uppehåll visst länge innan det fick dra igång igen.
Syftet med löneutmätning bör ju vara bli skuldfri. Att ha betalningsfria månader känns rätt dumt, kan förstå man vill ha ett andrum någongång per år. Men man har möjlighet få avbrott i din utmätning om oförutsedda saker händer.Intressant - och med dagens teknik skulle det säkert vara genomförbart, men problemet är att man halkar efter ännu mer, eftersom löneutmätning inte är tidsbestämd eller har ett "ackord" som är rimligt i förhållande till inkomsten.