• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fördelning av betalning på skulder kfm

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Hej.

Jag har lite funderingar och tänkte höra mig för här. Vi har nu fått sålt vår lägenhet, efter beviljat anstånd från kfm att få sälja själva.

1. Jag har typ 12 mål hos kfm men bara 7st hade tackat ja till utmätning av bostad. Eftersom vi sålde själva kommer mäklaren att betala in min del till kfm. Hur görs fördelningen? Kommer det endast att fördelas till dom som tackat ja i utmätningen eller fördelas det till samtliga? Hur lång tid brukar det gå tills de har fått sina pengar från kfm?

2. Hur gör ni som har betalningsanmärkningar med bostad? Har ni lyckats få hyreskontrakt trots anmärkningar? Anledningen är för att jag i mitten av februari står bostadslös och har inte råd med att hyra i andrahand då de flesta vill ha typ 20.000kr i deposition och hyrorna är skyhöga. Kan kommunen hjälpa till? Alla tips är välkomna.

Det är nog det som snurrar mest i huvudet just nu så om någon vet får ni gärna hjälpa mig att bringa lite klarhet. Kan ju självklart ringa kfm men jobbar långa dagar och har inte den möjligheten just nu.

Tack och sköt om er!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag kan tyvärr inte svara på din första fråga.
Men på fråga 2: Jag har aldrig haft problem med att få en hyreslägenhet trots flera anmärkningar. Vissa kan dock önska att man har någon som kan ställa upp som borgensman.

Hoppas det löser sig!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Hej.

Jag har lite funderingar och tänkte höra mig för här. Vi har nu fått sålt vår lägenhet, efter beviljat anstånd från kfm att få sälja själva.

1. Jag har typ 12 mål hos kfm men bara 7st hade tackat ja till utmätning av bostad. Eftersom vi sålde själva kommer mäklaren att betala in min del till kfm. Hur görs fördelningen? Kommer det endast att fördelas till dom som tackat ja i utmätningen eller fördelas det till samtliga? Hur lång tid brukar det gå tills de har fått sina pengar från kfm?

2. Hur gör ni som har betalningsanmärkningar med bostad? Har ni lyckats få hyreskontrakt trots anmärkningar? Anledningen är för att jag i mitten av februari står bostadslös och har inte råd med att hyra i andrahand då de flesta vill ha typ 20.000kr i deposition och hyrorna är skyhöga. Kan kommunen hjälpa till? Alla tips är välkomna.

Det är nog det som snurrar mest i huvudet just nu så om någon vet får ni gärna hjälpa mig att bringa lite klarhet. Kan ju självklart ringa kfm men jobbar långa dagar och har inte den möjligheten just nu.

Tack och sköt om er!

Skulle Du kunna berätta var Du är bosatt för det spelar roll när det gäller hur hårda bostadsaktörerna är?!
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Tack för svar.

Jag bor i Göteborg och har ringt runt till en del privata hyresvärdar. Jag har två eventuellt tre som kan gå i borgen men de säger tvärt nej.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Tack för svar.

Jag bor i Göteborg och har ringt runt till en del privata hyresvärdar. Jag har två eventuellt tre som kan gå i borgen men de säger tvärt nej.

Hmm, problemet är de stora aktörerna på marknaden. Dom accepterar på ingalunda villkor betalningsanmärkningar. Det Du ska försöka göra är att hitta de små privata fastighetsägarna. Kanske någon där kan hjälpa Dig?
Ni har väll någon kommmunalt styrd bostadsförmedling där uppe oxå eller?! Är Du med där?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det ska bara fördelas mot dom som är med på utmätningsbeslutet
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp