• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förfrågning hur mycket påverkas betyget?

Joakim

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Hur mycket påverkar en förfrågan kreditbetyget? Låt oss säga att man har 1.8 i betyg, gör en förfrågan hos t.ex Lendo men tar inget lån. Vad blir betyget vid nästa uppdatering tror ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

svartRöd

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
29 Augusti 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Inte en aning vet bara att för mig steg risken med ca 2-3%/st, vilket nog var en kombogrej tillsammans med ökad belåning, på mycket kort tid..

Kommer inte in nånstans där jag kan se just nu... men det har inte sjunkit nu heller på iaf på 6-7mån.. nån enstaka förfrågan har tillkommit, skulder minskat.. totalt, klarna ökat :) (är ju inte ens med där kom jag på...)

Från ingen risk till 65%-70% som håller sig kvar där om något så har det ökat inte minskat.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Omöjligt att säga. Det kan hoppa upp till över 3 men samtidigt bara höjas med 0,1. Jag hade en 1ff och 0,6 i betyg. När jag sedan tog en till ff hos Advisa så gick betyget upp till 0,7 för att sedan dagen efter vara tillbaka på 0,6. Nu har jag blivit av med en 1ff och har då enbart 1ff kvar och betyget sjunk till 0,5.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp