• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Förhandla med inkassobolag

Johan-1977

Aktiv medlem
Poäng: 132
Blev medlem
1 December 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
40
Poäng
132
Hur lätt är det att förhandla med inkassobolag när skulden ligger hos kfm med löneutmätningen?
Finns det några som är mer ”lätta” än andra att ha och göra med? Meningen är att jag vill lösa skulderna men försöka få ner summan.

tex
Lowell
Gothia
Svea
Sergel
Sileno
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Johan-1977

Aktiv medlem
Poäng: 132
Blev medlem
1 December 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
40
Poäng
132
Ingen som ha erfarenheter med att förhandla ner skulder med inkassobolag när skulderna ligger hos fogden? Undrar lite var man ska erbjuda då för att du ska kunna nappa. 75% 80% 90 % av skulden
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Hur lätt är det att förhandla med inkassobolag när skulden ligger hos kfm med löneutmätningen?
Finns det några som är mer ”lätta” än andra att ha och göra med? Meningen är att jag vill lösa skulderna men försöka få ner summan.

tex
Lowell
Gothia
Svea
Sergel
Sileno
Har hittat ett inlägg åt dig..
Hejsan!
Som ni ser, är jag en helt ny och grön medlem här inne.
Jag skulle gärna vilja dela med mig av den information jag samlat på mig senaste veckan.
Efter ett långt spelberoende med avbetalningar och dumma lån. Så har man samlat på sig en hel del.
Jag höll mig undan rättvisan, skyddat nr, flytta ofta, bytte jobb ofta m.m Allt för jag inte orkade ta tag i mina
problem.

Så mitt tips är, ring till dom ni är skyldiga pengar och "ko handla" Jag började på 253´ men fick ner det till 181´.
Det var väldigt lätt förtjänat 71 tusen. En balja kaffe och ringa runt till alla olika bolagen och säga att man har lån på gång.
Men man måste va lite tuff. Oftast säger dom att de inte går, men de är bara förhandla.

Svea inkasso, Där hade jag 93.000 i skuld. Utan att förhandla sänkte dom det till 55.000 om jag satte in allt på en gång. 38000 på 4min telefon samtal. Det är bra!
Intrum justisia, Där började jag på 32300 och slutade på 20.000. Och direkt över telefon. Ytterligare 4min telefon samtal Smiley
Collector, dom var riktigt jävla tjuriga. Men efter många mail, och redogörelser. Så gick dom ner från 27 till 23. Bättre med lite än inget..
Sergel, dom var oxå svårflörtade. Men tillslut efter flera samtal gick dom ner från 25 till 18.
Gotia, väldigt trevliga, men svårflörtade! Men från 28 till 18 över telefon..
Lindorff, var dom mest otrevliga jag någonsin pratat med. "Vi ser du har en bra årsinkomst, så vi behöver inte sänka oss. Vi får in pengarna via indrivning förr eller senare" Va deras svar, vid 2 olika tillfällen. MYCKET otrevlig personal.. Där gick dom inte ner en endaste 1öring!
Alektum, Sileo och CSN, vägrade också pruta..

Men som ni ser här. En förmiddags arbete, och man sparar 71.529 kronor.

Mitt tips, hör med familj, bekanta eller vänner. Lös ett lån på banken och rensa upp all skit.
Jag ska komma i ordning på mitt liv inom 7år. Men tanken är att försöka klara de på 5år. Sen är jag en fri man!

Ville bara dela med mig av denna glädjen!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp