Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny, ingen UC. Upp till 20 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Förhandla ner skulderna

Diskussion i 'Fritt' startad av Bekymrad, 2 november 2016.

1. Bekymrad

Bekymrad Kunnig medlem - Trofépoäng: 417

Mottagna gillanden:
    253
    Trofépoäng:
    417
    Är det någon som lyckats få nerskulder hos kronofogden?
    Jag sitter nu och ringer runt till alla bolag som hamnat hos kronofogden för att försöka få ner beloppet lite inför kommande slutbetalning. Någon som gjort detta? Hur har det gått för er? För min del går det trögt, har fått ner en skuld genom att ta bort ränta och avgifter , blir någon tusenlapp mindre, men det går trögt. Dela gärna med er om ni har erfarenhet av detta. Kom gärna med tips och råd

• Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Monetti 20 000 kr över 1 år, många godkända lån under 2019.
    • Spargo 150 000 kr över 10 år, UC. Finns ej hos förmedlare.
  2. Nystart

Nystart V.I.P - Trofépoäng: 477

Mottagna gillanden:
    352
    Trofépoäng:
    477
    Jag ringde runt till alla jag hade skuld hos för att lösa dessa i april i år. De va nästan omöjligt fast dessa inte var hos kronofogden

3. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 717 Moderator

Mottagna gillanden:
    747
    Trofépoäng:
    717
    Jag har förhandlat ner en skuld min sambo hade så att all ränta från den ursprungliga skulden räknades bort. Det vi fick betala var således det ursprungliga beloppet plus avgiften till Kronofogden företaget fått.

Det var en flera år gammal skuld så jag antar att det var en avgörande faktor, men kanske även att jag kontaktade dem för min sambos räkning och sa att jag kunde tänka mig att betala skulden åt henne om de kunde tänka sig skala bort räntan (och att hon inte skulle kunna betala den alls).

Annars bör de enklaste skulderna att förhandla ned vara sådana som är gamla och ännu hellre sådana som bytt inkassobolag genom åren. Dessa har sålts och köpts flera gånger för betydligt lägre belopp än vad skulden är på, så där finns det förhandlingsutrymme.

Dela sidan