Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Försäkringar/låneskydd

Diskussion i 'Fritt' startad av pala87, 5 juni 2018.

1. pala87

pala87 V.I.P

Mottagna gillanden:
    296
    Trofépoäng:
    417
    Jag har 2 stora lån med låneskydd som går in och betalar 12 månader vid arbetslöshet.

Hade ytterligare Försäkring från Gjensidige 240 kr i månaden som jag först trodde gällde något av lånen. Så tänkte säga upp för jag trodde jag satt o betalade 2 försäkringar i onödan.

Men tydligen så var det en försäkring som inte gällde något av lånen.
    Dom betalar mig 3000 kr extra i månaden vid arbetslöshet upp till 12 månader.

Det får mig att slappna av nu i vardagen mer och om jag skulle bli arbetslös så slipper jag betala mina lån och jag får även in 3000 kr i månaden+A-kassa i 12 månader.

IHope gillar detta.
  2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 254
    Trofépoäng:
    907
    Vad kostar låneskydden?

3. pala87

pala87 V.I.P

Mottagna gillanden:
    296
    Trofépoäng:
    417
    Tror det är 200 o 150 kr i månaden. Kan kolla upp exakta siffror om du vill?

Gjensidige kostar 260 kr månaden

4. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 254
    Trofépoäng:
    907
    Med facket,A-kassa,Gjensidige och dom två låneskydden kommer du upp i nästan 1.000 kr i månaden, eller 12.000 kronor på ett år.
    Nu vet jag inte hur "instabil" bransch du jobbar inom. Dvs hur sannolikt det är att du kan bli av med jobbet, om sannolikheten finns eller ens är trolig så förstår jag givetvis att du ser det som en vettig investering men annars är det ändå hyfsade pengar du lägger.
    Jag är varesej med i facket eller A-kassan för den delen, aldrig varit det heller.

5. IHope

IHope V.I.P

Mottagna gillanden:
    88
    Trofépoäng:
    226
    120 kr kostar det per månad för mig via Lendo/Gjensidige. Kan det bero på lånets storlek (lånade 48000 då) ?

Dela sidan