• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förslag på långivare när man har låg inkomst och högt underskott?

P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Herregud vilken djungel det här med lån är. Jag postade tidigare mina förutsättningar:

Inkomst: 151 000
Underskott: 48 000
Förfrågningar: Inga
Anmärkningar: Inga
Befintliga lån: Inga
UC riskprognos: 0,9 %

OBS, jag är inte intresserad av ngn oseriöst långivare som t.ex. Onea, Vivus etc. Jag tänker mer på långivare som t.ex. Norwegian, Santander eller Collector.

Snälla ni som har mer erfarenhet, ngn som har ett bra tips? Typ Collector eller Norwegian? Tror ni som skulle erbjuda ett lån?

Enormt tacksam för er input!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag hade börjat med att testa Lendo för att se var du står. Du har låg inkomst och väldigt högt underskott - men i gengäld inga (synliga?) lån, inga förfrågningar och bra kreditbetyg.
 

trolov

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
24 November 2017
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
70
Poäng
217
Herregud vilken djungel det här med lån är. Jag postade tidigare mina förutsättningar:

Inkomst: 151 000
Underskott: 48 000
Förfrågningar: Inga
Anmärkningar: Inga
Befintliga lån: Inga
UC riskprognos: 0,9 %

OBS, jag är inte intresserad av ngn oseriöst långivare som t.ex. Onea, Vivus etc. Jag tänker mer på långivare som t.ex. Norwegian, Santander eller Collector.

Snälla ni som har mer erfarenhet, ngn som har ett bra tips? Typ Collector eller Norwegian? Tror ni som skulle erbjuda ett lån?

Enormt tacksam för er input!

Jag hade också gått på Lendo i första hand. De flesta aktörer brukar kräva en årsinkomst mellan 100-180.000 kr för att få låna, det uppfyller ju du :) Annars vet jag att Norwegian kommer bevilja dig ett lån, räntan lär däremot inte vara särskilt bra.

Så kör på Lendo :) Alternativt prata med din ordinarie bank, på ett bankkontor.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Återkom gärna med hur det gick!
 
P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Absolut! Jag återkommer när jag löst min "situation"...

Jag ska suga på karamellen ett par dagar innan jag söker lånet. Det tar emot att ansöka och få en ff registrerad. Men om inte jag lyckas hitta en vinnande trisslott påväg hem från jobbet de närmsta dagarna så måste jag ta ett lån för att överleva 40-50 dagar tills dess att jag fått betalt för mitt jobb som jag gjort.

Nu är jag ny i lånekarusellen och måste säga att jag, trots att jag har 0 i lån just nu, tycker att det är oerhört tärande psykiskt. Jag lider enormt med er som har större lån och svårt att betala. Önskar jag kunde trolla och lösa era skulder!
 
P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Hej igen! En liten uppdatering utifall ni är intresserade.

Det blev ett litet lån på 20 000 hos Collectum. Det löste min situation och nu kan jag fokuera på jobbet igen. Som jag skrev tidigare, jag lider med er som har större lån och betalningsproblem, det är tärande att ha det i bakhuvudet dag ut och dag in.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Vad fick du för ränta?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Hej igen! En liten uppdatering utifall ni är intresserade.

Det blev ett litet lån på 20 000 hos Collectum. Det löste min situation och nu kan jag fokuera på jobbet igen. Som jag skrev tidigare, jag lider med er som har större lån och betalningsproblem, det är tärande att ha det i bakhuvudet dag ut och dag in.
Collectum? Menar du Collector?
Ser inte att Collectum erbjuder lån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp