• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Försvinner ens remember flex från UC efter man avslutat den?

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
57
Poäng
187
Som rubriken lyder så undrar jag om ett remeber flex kreditkort försvinner från ens UC efter avslut eller om den alltid finns kvar och förstör ens UC betyg?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757

Om du har betalat tillbaka hela krediten och inte avser att nyttja den något mer så måste du aktivt ringa och avsluta krediten annars ligger den kvar.

Det är ju hela poängen med ett kreditkort att man kan använda det när det behövs och sedan betala tillbaka för att använda igen längre fram. Den är alltså aktiv tills du säger att du vill avsluta den helt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Stämmer inte riktigt på alla korten. Jag har avslutat tex Collector utan att ha betalat av den och den syns inte längre på UC.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Stämmer inte riktigt på alla korten. Jag har avslutat tex Collector utan att ha betalat av den och den syns inte längre på UC.

Okej. Men fokuset var mest att man aktivt måste avsluta krediterna, sen har jag också hört att man kan avsluta vissa innan man betalat klart. ^^
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp