Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, ingen UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Förutsättninga för lån

Diskussion i 'Större lån' startad av Mikee, 14 juni 2019 kl 10:29.

1. Mikee

Mikee Medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Hej

Tänkte att vi kunde skapa en lista vad bankerna minst kräver för att de överhuvudtaget ska titta på en låneansökan.
    Jag har mailat en del och har fått följande svar.

Aasa
    Vi tittar inte på hur många UC förfrågningar du har eller liknande då vi gör en intern riskbedöming. Dock så använder vi oss av kreditupplysning när du väl ansöker ett lån hos oss.

Avida Kredit
    Vi har ingen specifik gräns vad gäller UC:s riskscoring. Vi gör alltid en helhetsbedömning utifrån din UC.

Balanzia
    Max 20% och 20 förfrågningar.

Brocc
    Max 15% i UC. Gällande förfrågningar gör vi en helhetsbedömning men det är givetsvis bättre med färre förfrågningar.

Bynk
    Runt 12 %

Ikano Bank
    Vi använder oss inte av UCs kreditvärdighetsskala, utan använder vår egen bedömning.

Marginalen Bank
    Vi har ingen sådan gräns. Vi bedömer utifrån en kreditupplysning och ser över hela kreditbilden, där flera faktorer spelar roll.

OPR-Privatlån
    Hos oss kan man max ha kreditvärdigheten 19,9%. I dagsläget finns det inget tak för ansökningar, men det kan tillkomma i framtiden.

Svea

Max 20 %

DN1981 gillar detta.
    • Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Monetti 20 000 kr över 1 år, många godkända lån under 2019.
    • Spargo 150 000 kr över 10 år, UC. Finns ej hos förmedlare.
  2. Alånareno

Alånareno Gäst

spontant tycker jag alla dom där svaren känns ren bullshit. Försökte via lendo samla mina lån häromveckan med dåvarande UC risk på 5,5%. Inget erbjudande från någon bank.

3. Markus

Markus V.I.P - Trofépoäng: 247

Mottagna gillanden:
    91
    Trofépoäng:
    247
    Brixo (Merax, Flexkontot, Brixo)
    Max 35% i UC risk. Tittar inte på antal förfrågningar.

4. Hon

Hon Gäst

Fast de finns ju givetvis andra faktorer som de behöver ta hänsyn till. Tex belåningsgrad i förhållande till inkomst, underskott av kapital etc

5. Bramserud

Bramserud V.I.P - Trofépoäng: 467

Mottagna gillanden:
    311
    Trofépoäng:
    467
    Det beror ju på hur saker ser ut i övrigt. När jag låg på samma UC-risk som du så hade jag 6-7 betalningsanmärkningar, vilket förstås får de flesta banker att dra öronen åt sig. Det är antagligen värre än om man har 5,5 I UC-risk pga högt underskott av kapital eller nåt.

Bara för att de säger att man inte får ha mer än en viss UC-risk så betyder inte det att alla som ligger lägre än så har fri tillgång till lån...

IHope gillar detta.

Dela sidan