Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Profilkredit - 25 000 kr, nu utan UC!
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Förutsättningar för samlingslån

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Hockeybjörnen, 13 augusti 2019.

Tags: Add Tags
  1. Hej! Tack för ett superbra forum, har läst här i veckor för massor av råd och tips! Jag hoppas ni kan vägleda mig i att fatta rätt beslut, och kanske ha lite is i magen?

Förutsättningar:

Blanco (ICA, OPR, NB) 345.000kr
    Kontokredit (fullt utnyttjad Credway) 25.000kr
    Inga osynliga krediter
    Inga anmärkningar
    1 UC (försvinner om 2 månader)
    Inkomst 2018 460.000kr (underskott 25.000)
    Inkomst 2017 390.000kr (underskott 12.000)
    Dagens riskprognos 2,03%

Målet är ett samlingslån i närtid till så bra ränta som möjligt.

Hur tror ni riskprognosen kommer att ändras efter att jag betalat och avslutat credway? Har läst olika råd kring kontokrediter.
    Vissa säger att det ser bättre ut i riskprognosen. Men om jag slutbetalar och avslutar min kredit hoa credway så kan de väl knappast göra betyget sämre?? Eller? Jag vågar knappt röra min credway
    Samt bör jag vänta ut min enda UC förfrågan? Påverkar det betyget och är banker petiga vid en förfrågan?

Super tacksam för alla råd, tips och diskussioner. Ställ gärna frågor om ni önskar!

2. Bramserud

Bramserud V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 537

Mottagna gillanden:
    492
    Trofépoäng:
    537
    När det gäller att avsluta Credway så var beredd på en lång process. Jag kontaktade dem fem gånger under tre månaders tid för att få min kredit att markeras som avslutad hos UC. Till slut fick jag hjälp av UC med att lösa det. Det påverkade dock inte betyget att den försvann, varken åt ena eller andra hållet.

3. Sen undrar jag även om det kanske är bättre att betala av allt på krediten men inte avsluta den?

Känns verkligen som att jag inte har råd att chansa med att avsluta den. Men att betala av hela lånet och låta krediten vara kvar som en buffert borde ju göra betyget bättre iaf?

Kan inte begripa att man får sämre betyg om man tar bort krediten. Tänkte göra ansökan när sista förfrågan försvinner. Vad säger ni som vet?

4. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 647

Mottagna gillanden:
    645
    Trofépoäng:
    647
    Betalar du ner din CW kredit helt lär du hamna strax under 1% i betyg. När exakt går nästa ff ut?

5. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 4 157

Mottagna gillanden:
    6 305
    Trofépoäng:
    4 157
    Hade du släppt den till inkasso eller bara betalat av den?

6. Bramserud

Bramserud V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 537

Mottagna gillanden:
    492
    Trofépoäng:
    537
    Betalat av samt ringt och sagt upp. Men de fortsatte att rapportera krediten till UC. Jag var som sagt i kontakt med Credway fem gånger för att få ordning på detta, men det gick inte. Kontaktade då UC så löste det sig på en dag.

Lize och IHope gillar detta.

Dela sidan