Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förutsättningar lån hos Ikano

Funderar lite på vilka förutsättningar man ska ha för att bli beviljad lån hos Ikano. Jag behöver ett lån på runt 70 för att samla ihop smålån och har följande förutsättningar: score 1,4, 10ff, 541 inkomst, 30 underskott, 250 blanco och typ 8/15 utnyttjad kortkredit.
Har jag nån möjlighet hos Ikano tror ni?

Inte alls omöjligt. Ikano är ju med hos Lendo, så du kanske hellre ska söka där och någon bjuder bättre än just ikano?

Hur gammal bör den senaste förfrågan vara? Antar att den inte ska vara för ny för att öka chanserna.

Jag har tyvärr en färsk ff från början av januari, som visserligen inte ledde till något nytt lån...

Du har alltså 1 från januari 2016 de övriga 9 hur gamla är de?

Är de några av de övriga som lett till lån? Nackdelen med förfrågningar för tätt inpå varandra är ju att banken/bankerna som du gjort förfrågan hos ser dem och vet inte om de lett till lån eller inte. Du har bra scoring och inkomst men från bankens/bankernas sida är det bättre att förfrågningarna inte är för tätt inpå varandra. Hur många av dina förfrågningar är i slutet av 2015?

1 i december
1 i november
2 i oktober, varav den ena resulterade i ett lån som syns på uc

Om jag ska vänta till februari behöver jag cirka 10000 nu i januari. Hade ju helst sluppit ta ett skitlån till...

Jag skulle nog gjort som Lasseman föreslår vänta, för att undvika att bankerna/banken tror att du jagar lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp