• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Fairlo vardagskrediten har någon annan fått detta erbjudande?

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
Hej! Jag loggade in idag på Fairlo med ett erbjudande att gå över till vardagskrediten, det stod att en ny upplysning inte tas, vågade inte gå vidare. Har någon annan fått detta erbjudande? Jag är kund med ett lån sedan tidigare som jag skött hos dem. Trogen kund enligt dem. Tacksam för inspel
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Hej! Jag loggade in idag på Fairlo med ett erbjudande att gå över till vardagskrediten, det stod att en ny upplysning inte tas, vågade inte gå vidare. Har någon annan fått detta erbjudande? Jag är kund med ett lån sedan tidigare som jag skött hos dem. Trogen kund enligt dem. Tacksam för inspel

Yes, det är deras nya typ av kredit. Du omvandlar alltså ditt NUVARANDE lån till en kredit utan upplysnings. Om du däremot inte har ett aktivt lån hos dom skulle jag tro att dom tar en ny upplysning. Motbevisa gärna om någon annan vet. Jag har ett lån på 5000kr där med 4200 använt, när det är på 4000 kan jag ta ut 1000kr igen om jag vill.

(Min poäng, om du har ett nuvarande lån och endast ska omvandla till kredit tas ingen upplysning)
 

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
Yes, det är deras nya typ av kredit. Du omvandlar alltså ditt NUVARANDE lån till en kredit utan upplysnings. Om du däremot inte har ett aktivt lån hos dom skulle jag tro att dom tar en ny upplysning. Motbevisa gärna om någon annan vet. Jag har ett lån på 5000kr där med 4200 använt, när det är på 4000 kan jag ta ut 1000kr igen om jag vill.

(Min poäng, om du har ett nuvarande lån och endast ska omvandla till kredit tas ingen upplysning)
Stort tack för svar!
 

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
Är det någon som vet ifall dem erbjuder höjning i deras produkt vardagskrediten, funderar på hur ny kredit bedöms, eller behöver den betalas innan ny kreditgräns kan ges?
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Kan lägga till att jag hade en mpnadsbetaöning på runt 520 kr gjorde om till vardsgskredit och tog ut ca 1000 och denna månad skulle de ha 770 kr istället men sen kommer det vara samma. Kan vara bra att veta att det kan bli lite dyrare första månaden (framgick inte vad jag kunde se)
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Är det någon som vet ifall dem erbjuder höjning i deras produkt vardagskrediten, funderar på hur ny kredit bedöms, eller behöver den betalas innan ny kreditgräns kan ges?

Man måste slutbetala hela krediten och avsluta för att kunna ansöka om höjning fick jag svar från dom. Sen har jag dock sett någon nämna på forumet att de ska införa en ansökan för ökning av befintligt lån nu i höst, inte säker dock.

Kan lägga till att jag hade en mpnadsbetaöning på runt 520 kr gjorde om till vardsgskredit och tog ut ca 1000 och denna månad skulle de ha 770 kr istället men sen kommer det vara samma. Kan vara bra att veta att det kan bli lite dyrare första månaden (framgick inte vad jag kunde se)

Jag fick också en ökning på min månadsbetalning denna månad trots att jag inte tagit ut någonting. (Omvandlade till kredit förra månaden) Lite märkligt.
 
H

Hensun

Gäst
Poäng: 0
Hade tidigare ett lån på 5.000kr med ca 4.300kr utnyttjat. Utökade detta kan n till 50.000kr utan kreditprövning och utan att det ursprungliga lånet var betalt. Dessutom mot en lägre avgift gentemot den kostnad jag hade med mitt dåvarande lån hos Swedbank.
 
1

12377

Gäst
Poäng: 0
Hade tidigare ett lån på 5.000kr med ca 4.300kr utnyttjat. Utökade detta kan n till 50.000kr utan kreditprövning och utan att det ursprungliga lånet var betalt. Dessutom mot en lägre avgift gentemot den kostnad jag hade med mitt dåvarande lån hos Swedbank.

kudd du ansöka om höjning av din kredit utan att du slutbetalt din tidigare? Hur gjorde du det? Får inte upp den möjligheten på mina sidor nämligen ?
 

Zeroline

Kunnig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
3 Oktober 2011
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
kudd du ansöka om höjning av din kredit utan att du slutbetalt din tidigare? Hur gjorde du det? Får inte upp den möjligheten på mina sidor nämligen ?

Kommer inte upp som möjlighet när du är inloggad utan du får göra en helt ny ansökan på 50000kr
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp