• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ferratum, kontantfinans

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Hej, jag fick i måndags mejl att min kredit hos ferratum nu har blivit uppsagd och nu är hos alektum , hur lång tid bruka de ta innan inkasso brevet kommer ?

Jag ligger efter med en betalning hos kontantfinans , när skickar dom till inkasso och vilket inkassobolag har dom ,bra/dåligt med låg månadskostnad ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 601
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Hej, jag fick i måndags mejl att min kredit hos ferratum nu har blivit uppsagd och nu är hos alektum , hur lång tid bruka de ta innan inkasso brevet kommer ?

Jag ligger efter med en betalning hos kontantfinans , när skickar dom till inkasso och vilket inkassobolag har dom ,bra/dåligt med låg månadskostnad ?
Mitt ferratum gick till axactor och dom gick med på avbetalningsplan. Brukar kunna ta nån vecka och få brevet.
Kontantfinans skickar efter 3 obetalda månadsbetalningar. Deras skuld hamnade hos Sileo kapital och de är de absolut bästa inkasso bolaget i mina ögon.
 

Chris123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
11 Oktober 2018
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Hej, jag fick i måndags mejl att min kredit hos ferratum nu har blivit uppsagd och nu är hos alektum , hur lång tid bruka de ta innan inkasso brevet kommer ?

Jag ligger efter med en betalning hos kontantfinans , när skickar dom till inkasso och vilket inkassobolag har dom ,bra/dåligt med låg månadskostnad ?
Hej Annelie,

Du får gärna berätta hur det går med Alektum och avbetalningsplan för Ferratum.

Hälsn Chris
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Mitt ferratum gick till axactor och dom gick med på avbetalningsplan. Brukar kunna ta nån vecka och få brevet.
Kontantfinans skickar efter 3 obetalda månadsbetalningar. Deras skuld hamnade hos Sileo kapital och de är de absolut bästa inkasso bolaget i mina ögon.

Okej av kontantfinans fick du ingen missbrukad kredit ? Tänkte för att när jag kollar på kreddy så står detta lånet från kontantfinans med där
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp