• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Fick avslag, har handläggaren gjort rätt?

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 279
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Är det verkligen rimligt kronofogden vill att man ska leva på 1341 kr i månad ??

Nej, det är inte rimligt. Jag funderar på att dra ihop ett gäng som gör revolution mot den här korrupta staten. Kan jag räkna med dig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Avslag

Gäst
Poäng: 0
Nej, det är inte rimligt. Jag funderar på att dra ihop ett gäng som gör revolution mot den här korrupta staten. Kan jag räkna med dig?
Ja absolut speciellt kärringar som sitter där ser ner oss skulder .
Finns det chans om man överklaga avslagsbeslutet om skuldsaneringen?? Kanske inte får skuldsaneringen ..
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Du skulle kunna betala dina skulder på 4-5 år med löneutmätning så tror inte skuldsanering är aktuellt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Fick behålla7859 kr , hyran ligger 4566kr , betalar in Csn 650 kr , telefon 349 kr , facket och a-kassa 364 kr och 600 kr för busskort . Har kvar 1 361 för hela månad . Är det rimligt för kronofogden ta så mkt pengar från löneutmätning?? Jobba 90 % tjänar 21567 kr innan skatt förkommer Ob ligger runt 1500 kr . Varför räknar dom 23000 kr ??fast man jobbar 90% inte 100 % går det verkligen leva 1361 kr i månad . Är sambo fast han ska inte behöber bli drabbas måste betala extra för min mat kostnad ? Känns hopplös mår skit dåligt av detta hjälp mig

Csn kan du släppa till kfm, det kommer du inte få behålla något för. Resten är sådana saker som ingår i nomalbeloppet, busskortet ska du få tillägg för. Sambon drabbas då ni räknas ihop, har sambon väldigt hög inkomst får den stå för väldigt mycket av det gemensamma
 
A

Avslag

Gäst
Poäng: 0
Csn kan du släppa till kfm, det kommer du inte få behålla något för. Resten är sådana saker som ingår i nomalbeloppet, busskortet ska du få tillägg för. Sambon drabbas då ni räknas ihop, har sambon väldigt hög inkomst får den stå för väldigt mycket av det gemensamma
Gäller facket a-kassa och gruppförsäkring till också glömde säga till kronofogden ??
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Gäller facket a-kassa och gruppförsäkring till också glömde säga till kronofogden ??

Det behöver du inte ta upp, det ingår i det du får behålla ändå.
2500 till din pappa får du sluta med också, be han skicka till kfm också
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp