• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fick besked nu. Får förtidsåterbetalning av skatten nästa vecka!

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Pengarna kom vist ändå vet inte varför dom sa olika besked men nu e de värsta o mesta bort betalt så skönt...nu får man försöka hålla sig på banan:/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Spännande att få förtidsutbetalning och sedan åka på kvarskatt.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Spännande att få förtidsutbetalning och sedan åka på kvarskatt.
Varför tror du det? Beräkningen är väl gjord på det man har rätt att få tillbaka.
Skillnaden är väl bara att Tussan får det nu istället :)
Va inte så negativ så fort det gäller bra saker.
Är väl bra om människor har lite flyt i sitt liv eller;)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Varför tror du det? Beräkningen är väl gjord på det man har rätt att få tillbaka.
Skillnaden är väl bara att Tussan får det nu istället :)
Va inte så negativ så fort det gäller bra saker.
Är väl bra om människor har lite flyt i sitt liv eller;)

Beräkningen är gjord på de uppgifter man lämnat antar jag eftersom alla kontrolluppgifterna inte är inne än. Har man lämnat uppgifter som inte stämmer med det slutliga så blir det kvarskatt eller ännu mer återbäring.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Beräkningen är gjord på de uppgifter man lämnat antar jag eftersom alla kontrolluppgifterna inte är inne än. Har man lämnat uppgifter som inte stämmer med det slutliga så blir det kvarskatt eller ännu mer återbäring.
Jo det vet jag men Tussan har väl räknar ut det. Så hon kanske får ännu mer tillbaka sen:) vet när jag hade skattejämkning tog minium o lämnade in i beräknade ränteutgifter för att inte få kvarskatt, och Tussan behövde väl pengarna nu och inte sen för att slippa hamna hos fogden igen. För KFM väntar nog inte direkt
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Beräkningen är gjord på de uppgifter man lämnat antar jag eftersom alla kontrolluppgifterna inte är inne än. Har man lämnat uppgifter som inte stämmer med det slutliga så blir det kvarskatt eller ännu mer återbäring.


Alltså jag har inte gjort nånting i min deklaration....jag har ju haft mkt lån med räntor o man litar ju på att alla bolag skickat in rött uppgifter....Jag hoppas ja inte får nå kvar skatt ja ska betala men jaja då e de väl så :(
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Alltså jag har inte gjort nånting i min deklaration....jag har ju haft mkt lån med räntor o man litar ju på att alla bolag skickat in rött uppgifter....Jag hoppas ja inte får nå kvar skatt ja ska betala men jaja då e de väl så :(
Eftersom alla omöjligt hunnit rapporterat in så tidigt som du fick besked känns det som din slutskatt kommer ändras. Positivt eller negativt lär du märka :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Alltså jag har inte gjort nånting i min deklaration....jag har ju haft mkt lån med räntor o man litar ju på att alla bolag skickat in rött uppgifter....Jag hoppas ja inte får nå kvar skatt ja ska betala men jaja då e de väl så :(
Kolla noga sen så alla lämnat in ränteuppgifter en del lånebolag slarvar med rapporteringen
Själv tänker jag mer positivt och inte drar negativa slutsatser jämt:)
Du får säkert tillbaka mer ändå ska du se när allt är klart.
Jättebra att du kunde göra så här o att möjligheten finns:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp