• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Finns det någon bank som ger ett visa/mastercard bankkort utan UC?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Hej!

Vi som har betalningsanmärkning kunde tidigare inte få mastercard/visa. Nu när Maestro kort försvinner kommer vi då få mastercard som alla andra?

Så här står det på bankens hemsida:

Mastercard har beslutat att Maestro kommer att upphöra efter att ha funnits i 30 år. Detta innebär att från 23 maj ges inga fler Maestrokort. Olika banker har valt att göra på olika sätt och vi har valt att ersätta Maestrokortet med Mastercard Bankkort.
 

torx

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
19 Augusti 2020
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Hej!

Vi som har betalningsanmärkning kunde tidigare inte få mastercard/visa. Nu när Maestro kort försvinner kommer vi då få mastercard som alla andra?

Så här står det på bankens hemsida:

Mastercard har beslutat att Maestro kommer att upphöra efter att ha funnits i 30 år. Detta innebär att från 23 maj ges inga fler Maestrokort. Olika banker har valt att göra på olika sätt och vi har valt att ersätta Maestrokortet med Mastercard Bankkort.
Inte riktigt sant, jag fick till en början Maestro, men fick byta till Mastercard efter ca 1 månad
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Ok men jag tänker mer på dom traditionella bankerna. Hörde för ett tag sedan att marginalen erbjöd visa kort utan UC men hittar ingenting på deras hemsida om det.
Stämmer!
Jag skrev i chattenoch fråga och ingen UC tas! Fick mitt Visakort och ingen uc togs. Det gällde Marginalens Visa kort.
Fråga innan så du beställer rätt kort om de har flera.
 

torx

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
19 Augusti 2020
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Vad är inte sant? Maestro kan man inte få längre den har upphört.
I början på min skusan så var det maestro som gällde, men efter en månad så var det inga problem få Mastercard, m.a.o man kunde få Mastercard
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp