• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Finns det någon som har lyckats? Genom o berätta.

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Finns det någon som lyckats genom o berätta allt för någon familjemedlem,sambo,föräldrar? Berätta hur de ligger till o sedan fått hjälp med pengar o lösa allt. Min sambo vet om min ekonimiska situation till viss del. Mina föräldrar hjälpte mig för 5 år sen med o betala bort alla mina inkasso skulder lån o krediter så jag nästan va helt skuldfri..idag har jag hamnat tillbax där igen fast inte med lika mkt:/ 48 tusen hos kronofogdens och löneutmätning varje månad på nästan 4 tusen.

Cashbuddy 42 tusen,dras 1400 på autogiro varje månad.

Sileo kapital 32 tusen som dras 500kr varje månad.

O löneutmätning på 48 tusen kr o det dras 3400kr varje månad.

Mår så fruktansvärt dåligt över min ekonomiska situation o som grädde på moset så för 3 månader sen förlorade jag o sambon ett av våra barn,nydligen haft begravning o allt. Hur mkt ska man orka o behöva gå igenom. Vet att ja aldrig kommer få tillbax mitt barn o att den situationen aldrig går o lösa men min ekonomiska situation kanske går o lösa om jag släpper bomben för mina föräldrar men är så rädd för vad dom ska säga alltså:/

Hur har ni löst er situation??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Värsta är samvete o jämt behöva ljuga. Att ekonomin är så bra o allt rullar på fast sanningen är raka motsatsen. Är så trött på mig själv o vad jag ställt till med. Att min stackars sambo jobbar häcken av sig pga av mig för vi ska få allt o gå runt...idag messa han mig från jobbet o fråga mig om jag swisha en slant för han behövde hjälp med en räkning. Jag har inte så mkt pengar kvar nu..orkar inte mer nu sitter o bölar o vet fan inte vad jag ska göra elr hur jag ska orka ta mig igenom allt. Alla dessa lögner o detta dåliga samvete man har mot sin familj e fan värst.

Funderar på o skriva ett sms till mina föräldrar o fråga om dom kan hjälpa mig med en sak. Sen bara säga som det är...Iaf skulden hos kronofogden om dom kan hjälpa mig o lösa den elr hur ska ja göra..

Ursäkta för rörigt inlägt men allt e kaos nu.
 

Kman

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
12 April 2011
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
164
Poäng
337
Vet när jag hade skulder och skulle berätta för min mor. Har aldrig haft sån ångest. Men innerst inne visste jag att jag var tvungen. Hon kunde inte hjälpa mig ekonomiskt, då hon var pensionär och hade väldigt dåligt ställt.
Men hon hjälpte mig så gott hon kunde med middag o frukost några gånger i veckan. Jag hade också löneutmätning i 8-9 år, blev nyss skuldfri.
Jag tror helt enkelt, att hur svårt det än är så MÅSTE man berätta. Särskilt om man själv ska kunna må lite bättre, då det är en stor börda att bära själv.
Jag ljög också hela tiden, men till slut brast allt. Ljög för sambon, stod varje dag och väntade på posten för att sära mina räkningar från hennes (sms-lån). Till slut gick det inte så hon frontade mig.
 
Senast ändrad:

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Vet när jag hade skulder och skulle berätta för min mor. Har aldrig haft sån ångest. Men innerst inne visste jag att jag var tvungen. Hon kunde inte hjälpa mig ekonomiskt, då hon var pensionär och hade väldigt dåligt ställt.
Men hon hjälpte mig så gott hon kunde med middag o frukost några gånger i veckan. Jag hade också löneutmätning i 8-9 år, blev nyss skuldfri.
Jag tror helt enkelt, att hur svårt det än är så MÅSTE man berätta. Särskilt om man själv ska kunna må lite bättre, då det är en stor börda att bära själv.
Jag ljög också hela tiden, men till slut brast allt. Ljög för sambon, stod varje dag och väntade på posten för att sära mina räkningar från hennes (sms-lån). Till slut gick det inte så hon frontade mig.




Oj då hade du löneutmätning länge....Hur orkade du leva snålt och med samvetet?:/

Vad sa din sambo när allt kom fram?:/

Min sambo har hjälpt mig med ett lån som jag nu håller på o betala tillbax till han så nå met ekonomisk hjälp dät kan ja inte få. Min plan är imorn o släppa bomben hos mina föräldrar:/ dom ska va barnvakt åt barnen imorn så tänkte släppa bomben när jag ska hämta barnen.....bara säga som det är:( Hjälper dom mig är de guld värt men gör dom inte de så kommer ja få höra detta resten av mitt liv
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Varför blanda in dina föräldrar igen?Berätta för din karl,Han borde kunna ta det.
Jag berättade till min man efter mycket dåligt samvete (spelmissbruk och en massa lån)
Min skuld var så mycket större än din,önskade att min skuld var och är lika stor som din.



Din familj kommer alltid att finnas där,min man har accepterat min skuld nu.Vi fortsätter framåt nu:)
Du kommer att må bättre när du har berättat till någon om hur det ser ut.
Min mamma vet också om det,men har inga ekonomiska förutsättningar att hjälpa mig
Men det går åt rätt håll för mig.
Lycka till
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Varför blanda in dina föräldrar igen?Berätta för din karl,Han borde kunna ta det.
Jag berättade till min man efter mycket dåligt samvete (spelmissbruk och en massa lån)
Min skuld var så mycket större än din,önskade att min skuld var och är lika stor som din.



Din familj kommer alltid att finnas där,min man har accepterat min skuld nu.Vi fortsätter framåt nu:)
Du kommer att må bättre när du har berättat till någon om hur det ser ut.
Min mamma vet också om det,men har inga ekonomiska förutsättningar att hjälpa mig
Men det går åt rätt håll för mig.
Lycka till



Mina föräldrar har bra ekonomi o inga lån längre inte ens huslån så vet att dom har gi ekonomi men frågan är bara om dom vill hjälpa mig en gång till:/

Min sambo vet en viss del o vet att ja varit hos kronofogden o han hjälpte mig då...nu vet han inte om att ja är där igen o är så rädd att han ska lämna mig elr nå fast blir ju såklart ännu värre om jag inte berättar. Han har inte varit intresserad elr frågat nå o jag har inte sagt nå..så dumt ja vet.

Hur reagra din man när du berätta?
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Min sambo äger huset o står på det samt huslånet o 2 bil lån o betalar de mesta här. Vet inte hur han skulle kuna hjälpa mig med minst 50 tusen:/ då han redan nu tkr de är tufft för o få allt o gå runt. Hur ska ja berätta o lägga upp de..Får panik bara ja tänker på de.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Min sambo äger huset o står på det samt huslånet o 2 bil lån o betalar de mesta här. Vet inte hur han skulle kuna hjälpa mig med minst 50 tusen:/ då han redan nu tkr de är tufft för o få allt o gå runt. Hur ska ja berätta o lägga upp de..Får panik bara ja tänker på de.[/QUOTE
Min totala skuld var 840 000 kr, då jag berättade för min man.Jag hade inte tänkt berätta det för honom förens efter våran semester förra året
Men mitt psyke var totalt nedbrutet så jag bara släppte loss skitet på vinst och förlust.
Han blev först chockad,sen skitarg och väldigt besviken på mig.
Det har varit upp och ner.
Vi har nu kommit överens om hur det är.
Det värsta var ju sveket mot honom och att jag låtsas som att allt är som vanligt.
Din skuld är ju inte i närheten av min,berätta och hänvisa honom att läsa här och se oss alla övrigt skuldsatta här ,och även våran strävan att bli skuldfria.;)
Lycka till igen,du fixar det:)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Mina föräldrar har bra ekonomi o inga lån längre inte ens huslån så vet att dom har gi ekonomi men frågan är bara om dom vill hjälpa mig en gång till:/

Min sambo vet en viss del o vet att ja varit hos kronofogden o han hjälpte mig då...nu vet han inte om att ja är där igen o är så rädd att han ska lämna mig elr nå fast blir ju såklart ännu värre om jag inte berättar. Han har inte varit intresserad elr frågat nå o jag har inte sagt nå..så dumt ja vet.

Hur reagra din man när du berätta?
Dina föräldrar bör inte hjälpa dig. En gång är tillräckligt tycker jag. Att de har god ekonomi är ingen anledning att än en gång hjälpa dig.
Jag säger inte det för att vara taskig/dum men att själv fixa det är den bästa ekonomiska rehabiliteringen för ekonomiska idioter som oss. -:)
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Dina föräldrar bör inte hjälpa dig. En gång är tillräckligt tycker jag. Att de har god ekonomi är ingen anledning att än en gång hjälpa dig.
Jag säger inte det för att vara taskig/dum men att själv fixa det är den bästa ekonomiska rehabiliteringen för ekonomiska idioter som oss. -:)



Det sista du skrev var och är faktiskt sant...är faktiskt den bästa rehabiliteringen för oss idioter...haha...ja jag har ingen annan än mig själv o skylla på,jag behövde inte ta dessa idiotiska sms lån o krediter osv.

Har setat o räknat nu ikväll att om löneutmätning flyter på så är jag av med den om ett år ca...är de om jag måste vabba mkt elr blir sjukskriven igen så dras de mindre o då dröjer de längre. 48 tusen kanske inte e så mkt i utmätning om man jämför vad andra kan ha. Ush vilken sits man satt sig i.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp