• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fly landet, vart?

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Tjenare. Konstig fråga men vilka länder kan man bara dra till för att börja om på ruta 1 och starta ett nytt liv på där landet inte har överlämnings(plikt?) för Svea rike?
Inget jag seriöst funderar på men bra att veta om man någon dag bara bestämmer sig för att skita i allt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Jag antar att det här inte hade något alls med lån att göra? Inget land lämnar ut pga skulder.
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Jag antar att det här inte hade något alls med lån att göra? Inget land lämnar ut pga skulder.
Är inte kriminell om det var ditåt du lutade. Ja det är ju lån det handlar om givetvis. Om man en dag bara inte längre orkar och vill börja på ny kula i ett annat land som "skuldfri". Vart är det optimala stället att dra till? Tillkommer väl vissa konsekvenser i att bara lämna skulderna och aldrig dyka upp igen
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Är inte kriminell om det var ditåt du lutade. Ja det är ju lån det handlar om givetvis. Om man en dag bara inte längre orkar och vill börja på ny kula i ett annat land som "skuldfri". Vart är det optimala stället att dra till? Tillkommer väl vissa konsekvenser i att bara lämna skulderna och aldrig dyka upp igen

Inte mer än att dom väntar på dig om du en dag bestämmer dig för att återvända till Sverige - då förmodligen med en jävlig ränta på det....

Spontana länder jag rekommenderar:

Tjeckien,Ungern,Polen,Spanien,Portugal,Italien.

Bra väder, hyfsat billiga priser, trevligt folk, låg brottslighet, hyfsade utsikter att få jobb (inte medelhavsländerna men dom tre första).

Lycka till!
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Inte mer än att dom väntar på dig om du en dag bestämmer dig för att återvända till Sverige - då förmodligen med en jävlig ränta på det....

Spontana länder jag rekommenderar:

Tjeckien,Ungern,Polen,Spanien,Portugal,Italien.

Bra väder, hyfsat billiga priser, trevligt folk, låg brottslighet, hyfsade utsikter att få jobb (inte medelhavsländerna men dom tre första).

Lycka till!
Det är såpass alltså? Fan trodde seriöst att dom skulle skicka folk efter en och släpa hem en igen hahah, fan vad gött, då vet jag danke!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Du kan ju till och med stanna hemma i Sverige och inte en jävel kan göra något.

I sverige är det inte olagligt att inte betala sina skulder.

Däremot får du ju leva på existensminimum alternativt ägna dig åt svartarbete.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det är ju möjligt att skulderna flyttas till andra länder också.. hur vanligt det är vet jag inte, tycker jag ser en del från vissa länder emellanåt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp