• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Flytta till SBAB bolån, är ni nöjda?

S

Smålandskungen

Gäst
Poäng: 0
Är det någon som har flyttat sina lån till SBAB? Har i dagsläget Swedbank. Går det alltid på den ”automatiska” värderingen? Som man ser via typ booli & sbab-appen. Eller vill de att en mäklare värderar om huset? Något annat? Är du/ni nöjda med SBAB? Är de smidiga att ha & göra med vid flytt? Extraamorteringar är inga problem?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Carpediem

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
6 Juli 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Hej Jag har haft SBAB i snart två år är super nöjd självfallet kan jag få lägre ränta hos övriga banker men har haft mycket på jobbet och privat inte orkat att flytta lånet. Lätt att göra extra amortering genom appen. Tar lite tid att komma fram till deras kundservice och tar tid att få svar per e post genom appen. Men annars tycker jag appen är suverän och det har inte varit några konstigheter. I appen kan du bland annat söka nytt lån, amortera extra och se din kommande räkningar och lån. Kan tyvärr inte svara på de övriga frågorna.
 
S

smålandskungen

Gäst
Poäng: 0
Okej! Känns som att du överlag är nöjd då! Anledningen till att jag vill flytta till SBAB är att de verkar värdera huset högre än lokala mäklaren troligen skulle göra, OM de nu går efter sin onlinevärdering. Detta skulle innebära att jag kan baka in fler av mina blancolån i bolånet!
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Har stannat hos SBAB i 2 år nu och är nöjd med allt. Gillar man att prata med med kundservice via telefon ska man välja annan bank. Bedrövlig väntetid. Däremot går det att få hjälp inne på ”Mitt konto” via meddelanden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp