• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Folkefinans tar bisnode titt som tätt

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
474
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Har inget lån via folkefinans bolag men ändå har de tagit 4 bisnode på mig detta året vilket retar mig och det förstör såklart min kreditvärdighet hos bisnode. Vart ska jag vända mig för att få slut på det? Står ju bara folkefinans
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 085
Mottagna reaktioner
6 666
Poäng
4 477
Har inget lån via folkefinans bolag men ändå har de tagit 4 bisnode på mig detta året vilket retar mig och det förstör såklart min kreditvärdighet hos bisnode. Vart ska jag vända mig för att få slut på det? Står ju bara folkefinans

du ska vända dig till utredning.se@bisnode.com och berätta om det men INNAN du vänder dig till Bisnode så ska du kontakta Folkefinans och fråga varför de tar upplysningar på dig (Bisnode kommer att fråga om du har varit i kontakt med Folkefinans). Jag fick en ff borttagen fr Bisnode (CreditStar) efter att jag hade pratat med creditStar och de vägrade ta bort den, sen vände jag mig till Bisnode och de tog bort den efter att ha tittat på hur det såg ut och kontaktat CreditStar.

Så prata först med Folkefinans och fråga på vilka grunder de tagit 4 ff på dig? Be de ta bort de 4 ff och vägrar de så hör du av dig till Bisnode.

Så här skrev Bisnode till mig:

"Bisnode ser allvarligt på saken då man för att få tillgång till våra tjänster måste beakta våra villkor och gällande kreditupplysningslag. Skulle man som kund upprepade gånger bryta mot våra villkor och gällande kreditupplysningslag, blir man avstängd ifrån tjänsten."
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp