Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Fråga en låneförmedlare

Diskussion i 'Större lån' startad av Låneförmedlaren, 8 mars 2018.

1. Låneförmedlaren

Låneförmedlaren Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    26
    Tjenare Folket

Mitt namn är Carl Gustafson, arbetar som låneförmedlare på en av de bästa Bank-samarbetena i Sverige. Jag har 1 års erfarenhet av allt vad lån heter & innebär & sett det mesta. Vem vet? Kanske jag kan hjälpa dig med lån, information, lösa krediter eller bara frågor om huruvida just du ska lyckas med ditt mål?

Jag hittade denna sida av en slump & är väldigt nyfiken på vilka människor som hänger här. Jag vet att titeln & kanske rentav detta meddelande låter som ett av tusen annonser här ute på webben.

Jag tar mitt jobb väldigt seriöst & förväntar mig inga kunder härifrån, men om jag kan hjälpa en enda person med någon fråga här så har jag iaf lyckats i enlighet med mina egna ambitioner.

Jag är på konsumentens sida & har bra koll på vad bankerna använder för filter för att diktera vilken ränta du som kund har rätt till. Sanningen att säga använder sig banker av automatiska processer när dem ska avgöra om de vill ha dig som kund eller inte.

Min roll som låneförmedlare handlar således om att skräddarsy lån som passar ihop med vederbörandes privatekonomi. Vid avslag försöker jag alltid ge alternativ som kan hjälpa kunden vidare, även om jag då kanske ej kan hjälpa till - så vet jag vad för steg man kan ta för att fortsätta processen på annat håll.

Innan jag blev låneförmedlare satt jag på skulder & hanterade allting med att slänga varenda inkasso-krav, faktura eller försenad betalning. Även små belopp som 20-30k kan jag hjälpa till att ordna, som då tar ca 3-5 bankdagar att få fram. Tro mig, den vägen är betydligt bättre än sms-lån.

Nu ska jag iaf sluta pladdra, nog skrivet om mig. Tyck till, snälla! Starta en diskussion, få mig att lära mig mer om hur jag kan göra mitt jobb bättre genom att förstå vad som är viktigt för dig!

Önskar er alla en trevlig dag & förhoppningsvis en givande diskussion här på forumet!

MvH

Carl Gustafson

Last edited: 10 mars 2018
  2. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    96
    Trofépoäng:
    256
    Hur känsliga är kreditgivarna mot just antalet kreditupplysningar? Tittar de specifikt på det eller ser man det som att det är inbakat i kreditbetyget?

Påverkar det både beviljande och räntenivå?

3. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    96
    Trofépoäng:
    256
    Finns det några uttalade gränser gällande deklarerat underskott?

4. Låneförmedlaren

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    26
    detta beror på vad för slags underskott det gäller & ens taxerade inkomst.

Av alla de UC:S jag sett, tenderar det till att bero på huruvida underskottet växer eller förblir densamma under de taxerade år som syns i UC. Om kunden de ser till att ammortera av något utav de lånen man har - vanligtsvis det dyraste så kommer underskottet att sjunka när den nya deklareringen kommer in. Fär att svara på din fråga - nej, det finns det inte - det varierar från person till person.

Jag har sett kunder som haft 40+ i underskott i kapital, 200k i årsinkomst men eftersom dem haft en egen fastighet har banken fortfarande kunnat sänka räntan eftersom dem ser bostaden som en säkerhet.

2015
    Taxerad inkomst 234
    Underskott av Kap. 17

2016
    Taxerad inkomst 229
    Underskott av Kap. 12

i detta exempel har underskottet sänkts, i takt med att personen betalat av lånet.

Eftersom blancolån generellt är annuitetslån så förblir underskottet nästintill densamma eftersom man betalar mycket i ränta i de första skedena av låneperioden. Då är en idé att ammortera av lite extra under varje månad. Denna summa behöver inte vara stor - det kan handla om 200-300 kr i månaden extra.

Detta tillsammans med att man har en städad UC ger goda möjligheter till en klar förbättring.

Dessutom är det viktigt att skilja på vad för slags UC:S som gjorts, om man varit i kontakt med flera låneförmedlare ses detta mer allvarligt på än om man gått till enskilda banker.

Nu blev det kanske lite mycket, men jag hoppas att jag bringade lite klarhet i det hela.

Som svar på frågan igen - Nej, det finns det inte vad jag vet eftersom det finns flera variabler som dikterar underskottets relevans.

Hoppas detta var ett tillräckligt bra svar

MvH

Carl

5. Låneförmedlaren

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    26
    Yes, det stämmer.

Däremot handlar det om vad för kreditgivare du är i kontakt med eftersom olika banker har olika kundtyper de vänder sig till.

Vissa är bara ute efter kunder med en hög riskprofil och ger inga bud till sådana med en bra riskprognos t ex.

6. Låneförmedlaren

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    26
    Sitter på jobbet så min stavning kan vara lite slarvig hehe ^^

7. Låneförmedlaren

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    26
    Om du har fler än 5 kreditupplysningar som gjorts på kreditbolag eller låneförmedlare kommer riskprognosen att höjas och din möjlighet att sänka räntan eller bli beviljade lån . ex ;

Under de senaste 12 månaderna har följande (X) förfrågningar ställts

Excster 20 000
    Swedbank
    Lendo(Compricer) 50 000.

Om du sökt i syfte för att samla så kommer ej summan att ha registrerats vanligtsvis - om det är specifika belopp hos kreditgivare syns detta i UC & bankerna kommer då tro att du tagit det även om så inte är fallet. Då är det bäst att vänta i upp till 6 månader eftersom bankerna då kommer att ha förstått om du tagit lånet eller inte.

8. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    96
    Trofépoäng:
    256
    Vad behöver man enligt dina erfarenheter minst ha i kreditbetyg för att få ett lån med ca 5% ränta?

9. Blanco

Blanco Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hej!

Fick min deklaration idag. Har haft en inkomst på 445.000 kr och har ett underskott på 27.000 kronor. Året dessförrinnan hade jag en inkomst på 292.000 och ett underskott på 1.000 kronor.

Har tre stycken förfrågningar från hösten 2017 samt en förfrågning från den 18 juli 2017.

Mina lån just nu är:
    291.000 hos sevenday med 5.75%
    187.000 hos remember för 9.85%
    77.000 his lendify för 9%

I juni i år när mina nya inkomst uppgifter syns hade jag tänkt ansöka om ett samlingslån. Kommer ha möjlighet att betala av hela summan på lendify innan dess. Tror mina skulder komma ligga runt 450-460.000 kronor.

Hur skulle du som låneförmedlare gjort? Söka ett lån direkt när de nya uppgifterna syns för och få bättre ränta. Amortera en massa under hösten så jag kommer under 400.000 och ansöka om ett nytt lån i januari/februari 2019 när sommar förfrågan är äldre än 6 månader? Val av förmedlare?

10. Låneförmedlaren

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    26
    detta beror på urvalet som låneförmedlingen har men - ett lån till en ränta på 5% beror på belopp & återbetalningstid & hur pass belånad man redan är.

Jag har förmedlat lån till kunder med en riskprognos från 1% ( då får man generellt 5% eller lägre) upp till 10% riskprognos

om du har en hög inkomst, eller egen fastighet så borde en ränta på 5% eller under inte vara ett problem

Låneinstitut eller banker såsom

Collector
    Nordnet
    lendify
    Wasa Kredit

har inga problem att ge dessa räntor om ens UC:S inte är belamrad med förfrågningar.

Eftersom reporäntan ligger på -0,5 är det väldigt billigt för banker att låna ut pengar - detta gör att en ränta på 5% inte är alltför ovanligt.

Snittet på blancolån idag är runt 6-8% - så då kan det krävas lite extra för att få en ränta på 5% - medsök är då alltid ett alternativ då det i snitt sänker räntan med 0,8 - 2 %

Dela sidan