Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga om försenade betalningar till BN

Hej. Hoppas någon kan svara på min fråga. Jag hade inte möjlighet att betala mitt lån till BN förra månaden utan skulle betala nu i juli. Dock har det kört ihop sig totalt vilket gjort att jag frågat dom vad som händer om jag inte kan betala nu så att jag då istället kommer att ligga efter med två betalningar. De har svarat att jag då får en påminnelse eller uppsägning runt den 16/8 som ska betalas senast 28/8 annars skickas hela lånet till inkasso. Det dom dock inte svarar på är hur mycket den fakturan kommer att vara på, kommer den att vara på de två månaderna jag ligger efter med eller kommer den att vara på hela mitt lånebelopp? Skickas det till inkasso så har de sagt att det är hela lånet som skickas dit. Är det någon som kan svara på om fakturan jag får i augusti kommer att vara på två månader eller hela mitt lånebelopp?

Tacksam för svar från de som vet!

Hej. Hoppas någon kan svara på min fråga. Jag hade inte möjlighet att betala mitt lån till BN förra månaden utan skulle betala nu i juli. Dock har det kört ihop sig totalt vilket gjort att jag frågat dom vad som händer om jag inte kan betala nu så att jag då istället kommer att ligga efter med två betalningar. De har svarat att jag då får en påminnelse eller uppsägning runt den 16/8 som ska betalas senast 28/8 annars skickas hela lånet till inkasso. Det dom dock inte svarar på är hur mycket den fakturan kommer att vara på, kommer den att vara på de två månaderna jag ligger efter med eller kommer den att vara på hela mitt lånebelopp? Skickas det till inkasso så har de sagt att det är hela lånet som skickas dit. Är det någon som kan svara på om fakturan jag får i augusti kommer att vara på två månader eller hela mitt lånebelopp?

Tacksam för svar från de som vet!

Jag ligger efter med två betalningar, och nu en tredje som skulle varit betald den 28 juli. De har fortfarande inte sagt upp mitt lån eller skickat till inkasso, men det kommer väl.

Ok, fick du en faktura på båda de förfallna beloppen i mitten av juli? De sa att jag skulle få en faktura med förfallodatum den 28/8 och sedan har jag ju då den vanliga fakturan som förfaller i augusti. Är det så det blivit för dig också?

Dom säger nog upp lånet inom 3-4 veckor vill jag minnas.3 betalningar som inte kommer in till dom gör att man automatiskt få sitt lån uppsagt.Kom ihåg en sak nu att om dom två förfallna beloppen betalas in så upphävs uppsägningen av lånet,förutsatt att betalningen är dom till handa innan den 28 i den aktuella månaden.

Ok tack så om jag förstått det rätt så är det som så här att så länge jag betalar ikapp de två månaderna innan den 28 augusti (det är då juni och juli månads faktura) så sägs inte mitt lån upp och jag får ingen anmärkning om missbrukad kredit eller nått annat?

Kan det stämma?

Tack för hjälpen

Det är helt rätt.Om du vill vara riktigt säker ändå så ring dom och fråga i alla fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp