• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Frågor och svar från Sambla

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
557
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Har nu pratat med lendo och advisa som tycker det inte spelar någon roll vilket belopp jag väljer. Vad anser ni? Privatpersoner på forumet tycker jag ska söka max på 350k. Behöver egentligen närmare 450k

Har blanco på totalt ca 500k i dagsläget. Varav 1 såpass bra så ska inte röra den (ikano 88k. Ser bankerna att hälften ä med mitt ex?). Plus några mindre smslån som inte syns. Nuvarande kreditbetyg 0.4.

Läser flera timmar per dag här om tips å råd å har svårt å tänka på annat. Vore bäst å få samla så mycket som möjligt men vill inte heller bli nekad.

Årsinkomst ca 350k. underskott 69k
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Du frågar Sambla men jag hade sökt på 450K det värsta som händer är ju att du får 350K?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
557
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Du frågar Sambla men jag hade sökt på 450K det värsta som händer är ju att du får 350K?

Hehe jodå. Men jag kanske får 350 till mycket bättre ränta. Å håller mig kall ett halvår för å försöka få bort allt sen?

För om jag söker 450 kanske det blir såpass höga räntor som idag. Ca 15%. Fast ä mest rädd många banker faller bort. Dock ä man ju lovad å kunna sänka beloppet inom 5dagar. Så dom med maxgräns kanske lägger ett bud.
 
I

Inge

Gäst
Poäng: 0
Hej. Skulle behöva samlingslån på 300000 kr för att samla allt på ett ställe. Minst 150000kr för att få bort dem med dyra räntor. Har tyvärr en missbrukad kredit som anmärkning sedan maj 2018 på ett banklån detta är nu betalt och klart. Har inga UC förfrågningar blankt samt inga kreditkort utan har totalt 4 olika lån. UC betyg 8 och inkomst 2018 36500kr.

Finns möjlighet till samlingslån eller ska jag avvakta
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Ser ni några tendenser att mindre lån, på under 100k eller så får lite högre ränta än lån på säg 250k och uppåt. Tänkte att bankerna ser lönsamhetsproblem med smålån och lägger det på räntan..

Förvisso via Lendo men fick 4.5 % effektiv ränta på under 100. Tror inte den sänkts nämnvärt med högre belopp. Så lägre belopp ger nog inte alltid automatiskt högre ränta.
 
T

Tjomen

Gäst
Poäng: 0
Hej. Kan man få ett samlingslån när man har en anmärkning missbrukad credit april 2018.Den skulden är betald. Skulle behöva samlingslån på 150000kr. Inga Uc förfrågningar är blankt. 7.4 i uc betyg. Totala skulder 286000kr
 
S

Solen

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Finns möjlighet att få ett samlingslån när man har klantat till det och dragit på sig en missbrukad credit för drygt 1 år sedan som gick till inkasso. Men den skulden är betald. Har skulder på nästan 300000kr men det värsta jag skulle behöva ha bort är ca 140000kr till mycket höga räntor.

Inkomst 2018 352000kr
Blankt på uc förfrågningar
Inget eller aldrig haft något hos KF
Uc betyg 7.3
 

Sambla

Samblas officiella konto
Poäng: 136
Blev medlem
25 Juni 2019
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
47
Poäng
136
Har nu pratat med lendo och advisa som tycker det inte spelar någon roll vilket belopp jag väljer. Vad anser ni? Privatpersoner på forumet tycker jag ska söka max på 350k. Behöver egentligen närmare 450k

Har blanco på totalt ca 500k i dagsläget. Varav 1 såpass bra så ska inte röra den (ikano 88k. Ser bankerna att hälften ä med mitt ex?). Plus några mindre smslån som inte syns. Nuvarande kreditbetyg 0.4.

Läser flera timmar per dag här om tips å råd å har svårt å tänka på annat. Vore bäst å få samla så mycket som möjligt men vill inte heller bli nekad.

Årsinkomst ca 350k. underskott 69k

Skulle göra som Terry säger och söka på det belopp du behöver först, för att sedan ändra på beloppet om du inte får allt beviljat.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp