• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Från 17 till 45 tusen i skuld/löneutmäting:/

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag va så lättad att min skuld hos kronofogden gått ner men nu när jag loggade in hade goodcash/prioritet inkasso släppt sitt på ca 30 tusen till kronofogden:/ hade en avbetalningsplan hos dom men sen ville dom att jag skulle betala mer vilket jag ej kunde o då skicka dom iväg allt:/

Min skatteåterbäringen på 8 tusen gick till kronofogden samt att jag nydligen betalat in lite extra denna vecka 1300kr.

Löneutmätingen har dom inte kunat dragit på 3 månader pga av att jag varit sjukskriven då vi förlorat vårat barn:(

Ska nu börja jobba i början av juli e de tänkt. Så då kommer löneutmäting igång.

Ska jag ringa kronofogden o meddeda dom det? Och hur ofta kollar dom upp ens tillgångar?:/ dom kollade mig för nåt år sen...hade då inget o mäta ut så dom tog löneutmäting.

Hur vanligt e de me hembesök o sånt om man har en skuld på 45 tusen o har löneutmäting på ca 3400 varje månad?

Är inneboende elr va man ska säga..är sambons hus o han äger de mesta. Tkr detta e så jobbigt vill bara bli fri från mina skulder:(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Jag va så lättad att min skuld hos kronofogden gått ner men nu när jag loggade in hade goodcash/prioritet inkasso släppt sitt på ca 30 tusen till kronofogden:/ hade en avbetalningsplan hos dom men sen ville dom att jag skulle betala mer vilket jag ej kunde o då skicka dom iväg allt:/

Min skatteåterbäringen på 8 tusen gick till kronofogden samt att jag nydligen betalat in lite extra denna vecka 1300kr.

Löneutmätingen har dom inte kunat dragit på 3 månader pga av att jag varit sjukskriven då vi förlorat vårat barn:(

Ska nu börja jobba i början av juli e de tänkt. Så då kommer löneutmäting igång.

Ska jag ringa kronofogden o meddeda dom det? Och hur ofta kollar dom upp ens tillgångar?:/ dom kollade mig för nåt år sen...hade då inget o mäta ut så dom tog löneutmäting.

Hur vanligt e de me hembesök o sånt om man har en skuld på 45 tusen o har löneutmäting på ca 3400 varje månad?

Är inneboende elr va man ska säga..är sambons hus o han äger de mesta. Tkr detta e så jobbigt vill bara bli fri från mina skulder:(
Prioritera att bli hel och hitta tillbaka till en dräglig vardag. Pengar är så lite i jämförelse vad ni gått igenom.
Det andra får komma sen.
Kram.❤️
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Mjo vist är det så :( Men är så otroligt sttessad över att jag är hos kronofogden o sambon kan inte hjälpa mig me nå lån just nu då han måste jobba mkt för att vi ska få allt o gå runt med huset alla barnen mat osv:/ jag skulle vilja va sjukskriven längre men ekononin säger nej :( Vill betala bort detta o göra rätt för mig... tanken på att kronofogden skulle komma hem hit o rota får mig o må så dåligt..sambon har inte kvitton på allt heller..hans saker lixom.. :( Men dom ringer väl innan elr hur funkar det..OM de blir hembesök......Hoppas dom nöjer sig med min löneutmäting samt att jag betalar in lite extra då o då.

Har 5500 kr i skuld hos trafikförsäkringen...är de värt o ringa dom o fråga om dom kan dra tillbax ärendet om vi får till en okej avbetalnings plan?? Dom har varir schysta förut o försökt fått tag på mig men jag har bara lagt locket på efter allt som hänt:/
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Sen undrar jag kan dom man ha skulder hos ringa kronofogden o försöka pressa dom till att dom vill ha sina pengar snabbare typ??:/
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Sen undrar jag kan dom man ha skulder hos ringa kronofogden o försöka pressa dom till att dom vill ha sina pengar snabbare typ??:/

Jo det händer att sökanden ringer och undrar vad som händer/vad kfm gör eller så. Jag har väl något sånt samtal i månaden kanske.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jo det händer att sökanden ringer och undrar vad som händer/vad kfm gör eller så. Jag har väl något sånt samtal i månaden kanske.


Jaha så pass...kan dom man har skulder hos kräva hembesök??:/ elr hur funkar de när dom ringer kronofogden..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Jaha så pass...kan dom man har skulder hos kräva hembesök??:/ elr hur funkar de när dom ringer kronofogden..

Kräva kan dom men det är kf som bestämmer.
När dom hör av sig kan det mer vara frågor om långdragna utredningar med mycket fastigheter och liknande
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jaha då får man se vad som händer här...min skuld på 30 har precis hamnat hos kronofogden o kommer ha löneutmäting vad jag vet nu iaf..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp