• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Från utmätning till avbetalningar?

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
En stilla undran här om någon har tagit vägen att omvandla utmätning till rena avbetalningar. I princip är det ju samma sak men man blir ju exempelvis av med sitt skuldsaldo som syns hos KFM (efter ett bra tag iofs men ändå). Jag tänker såhär. Idag får de flesta inte jättestor del av min utmätning så borde inte dom flesta gå med på att dra tillbaka ärendet för en liten större avbetalning? Jag kan vara helt ute och cykla men vad är nersidorna för inkassobolagen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
En stilla undran här om någon har tagit vägen att omvandla utmätning till rena avbetalningar. I princip är det ju samma sak men man blir ju exempelvis av med sitt skuldsaldo som syns hos KFM (efter ett bra tag iofs men ändå). Jag tänker såhär. Idag får de flesta inte jättestor del av min utmätning så borde inte dom flesta gå med på att dra tillbaka ärendet för en liten större avbetalning? Jag kan vara helt ute och cykla men vad är nersidorna för inkassobolagen?
Vid en löneutmätning vet dom ju att dom får pengarna, det finns ju en anledning till att man hamnat där man är… man har inte betalt självmant.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Har med denna fundering! Då jag är super nojjig för löneutmätning och vet inte än om jag får skuldsanering som jag hoppas på! Hade tänkt jobba en del övertid och få en del extra som jag har som du om man kan försöka dra tillbaka några med en viss summa. Och sen Mata på varje månad och jobba över! Dock hoppas jag givetvis på skuldsaneringen :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Jag ser det då och då
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Vilka är bra och förhandla med? Och vilka är dom svåraste?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Jag tror personligen det bara har att göra med handläggare. Inte vilka bolag.
Ja, kan hända! Dock känns det som Alektum är svåra då de endast har en viss summa man kan avbetala hos dom. Och dyra! Hade velat förhandla så lågt som möjligt och sen kunna öka. Men endast OM skuldsanering inte blir av
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp