• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Frestas ni?

Andersse

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
8 Februari 2016
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Frestas ni av alla låneerbjudanden på denna sida? Jag tillhör dem som vill bli av med lån. Jag behöver inte längre låna för att klara av att betala smålånen. För ärligt det finns inga bra SMS lån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Frestas ni av alla låneerbjudanden på denna sida? Jag tillhör dem som vill bli av med lån. Jag behöver inte längre låna för att klara av att betala smålånen. För ärligt det finns inga bra SMS lån.

Inte det minsta. Men det här är detta forums dilemma. Det är till för att prata om lån, forumägarna driver inte det som någon välgörenhet utan tjänar en viss slant varje gång någon följer en länk och tecknar sig för ett nytt lån. Jag har egentligen inget problem med det, det är få sidor som drivs utan reklamintäkter eller affiliatepengar. Samtidigt har forumet utvecklats till en mötesplats för personer som vill ur skuldfällan. Man får nog helt enkelt samsas, de som jagar lån och de som vill ha hjälp ur det hela. Förhoppningsvis kan en och annan lånjägare ta till sig ny information och börja fundera på vad som händer.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag är inte frestad överhuvudtaget hade du frågat mig 2012-2014 så hade jag svarat ja utan att tveka då hoppade jag på och ansökte hos alla nya jag läste om här på forumet. Utan att tänka långsiktigt på konsekvenserna, innan allt blev övermäktigt och ångesten hade mig i ett så hårt grepp att jag inte visste hur jag skulle ta mig ur. Detta påverkade mig så att jag aldrig kunde släppa tanken på hur jag skulle komma på fötter igen utan att gå under. Jag levde på lånade pengar köpte julklappar och födelsedagspresenter med smslån eller med Klarna. Talade aldrig om för barnen hur illa det var då jag skämdes för att jag inte kunde "sköta" min ekonomi funderade många gånger på att kontakta Lyxfällan men bara tanken på att grannarna skulle se deras bil utanför mitt hus eller att mina grannar som fortfarande hade kontakt med barnens far skulle meddela honom att jag hade Lyxfällan hos mig fick mig att avstå från det. Men tack vare Svea Skuldfinansiering och att jag kunde lämna mitt hus som säkerhet för ett större lån så kunde jag lösa alla aktiva smslån, andra krediter och avbetalningsplaner och 2015 kunde jag med ett arv lösa bort bolån på 790.000 och minska mina bolånekostnader från 12.500 i månaden till 2950 som jag har nu. Jag tycker också att det är ett sundhetstecken att inställningen på forumet har ändrats vad gäller smslån och det är samlingslån som nu medlemmar och gäster frågar om. Det är tack och lov väldigt sällan det kommer nya smslån och jag hoppas att efter den 1/7 att de försvinner ännu fler långivare. Jag har spärrat mig hos alla smslångivare jag någonsin haft lån hos.
 
Senast ändrad:

munkfrilla

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Juni 2016
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Jag har varit kund hos de flesta smslåneföretagen, och dessutom fått de flesta skickade till inkasso då jag aldrig klarat av att betala tillbaka. Detta har också lett till att jag är låst på de flesta smslån-sidor idag, och jag önskar ingen att hamna i den sits jag varit i under två års tid. Idag är min ekonomi mycket bättre, och alla inkassoskulder är borta. Det enda jag har nu är ett privatlån hos Bank Norwegian på 40k, där ca 10k gick till att lösa smslån för att jag varit sjukskriven.

Jag tycker lånforum är en bra sida för att läsa om andra historier samt att man själv kan dela med sig av sina egna erfarenheter.

I vissa stunder är smslån enda utvägen, oavsett hur mycket man hatar dem som ligger bakom sidorna.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Nej jag frestas inte alls, jag har nått vägs ände vad det beträffar lånen och kommer aldrig att låna något mer om det inte är till en bostad. Jag är tacksam att Lånforums ägare låter oss diskutera våra problem här och jag tror att det hjälpt många som rent ut sagt är förtvivlade, inkluderat mej själv. Det är inte helt gratis att driva en sådan här sida, så jag förstår att den är reklamfinansierad, kanske är det t o m bra att den är det, många som är desperata efter nya lån och som googlar hamnar på denna sida, kanske ser de våra övriga trådar som handlar om hur man tar sej ur låneträsket, kanske finns det spelberoende som kan få ett gott råd.

Glad midsommar till er alla :)
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Kan hålla med om att det är ett problem ibland, men har ingen vettig lösning på det. Från början var tanken att diskutera sms & blancolån samt kreditkort, konsumenter emellan. Men rätt fort tillkom många diskussioner runt inkasso och trådar liknande de vi hittar i "Hjälp!" idag. Inlägg som passar bättre på http://www.fattiga-riddare.se/forum/. Fick då skapa forumen "hjälp!" och "Inkasso". Försökte med hjälp av denna tråd få över besökarna till Fattiga-riddare, men det verkar som besökarna helt enkelt vill diskutera här och inte på fattiga-riddare. Kanske är stämningen här något man efterfrågar, hjälp och stöd från medlemmar som på riktigt förstår ens situation. Eller kanske är det "ett klick bort" som hjälper till? När man ändå kollar efter lån är det enkelt att titta in i hjälp avdelningen och posta ett inlägg. Precis som ca5tio och turnaround skriver har kvalitén på inläggen under inkasso och hjälp forumet ökat med åren och jag tycker folk får riktigt bra hjälp där oftast. Så det är bra.

Men med det sagt så tror jag inte reklamen är ett problem för alla besökare, tänk på att det är tusentals besökare som bara läser. Bara någon procent av dem skriver. Tanken med forumet är inte att få någon att ta för stora lån, jag tror det finns en tid då de flesta kan behöva ett lån för att lösa temporära problem i ekonomin. Och detta utan att det leder till problem med för stora skulder. Jag tror många av dessa läser i forumet och får hjälp, men postar aldrig.

Där har ni mina tankar.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Skulle även vilja lyfta fram några fördelar med reklamfinansierat man lätt glömmer: Vi kunde köpa in både ny (bättre) forumsplattform och unik design förra året. Forumet hade nog idag inte varit mobilanpassat som ideelt tex. Forumet modereras aktivt, hade kanske kunnat skötas av utvalda medlemmar men någon ska utse dem också. Vi döper om och flyttar mängder av trådar varje vecka så att forumet ska se bra ut. Ni hade definitivt märkt om vi slutade med detta. Ta bort spam... Hela anti-spam maskineriet vi har är rätt omfattande, många som vill spamma här kan jag meddela. Lägre risk att forumet drabbas av slut på medel för att köpa hosting (vi har för längesedan växt ur 1000 kr / år webbhotell). Finns säkert fler fördelar som jag inte kommer på just nu.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag har Lånforum med dess medlemmar att tacka för att kommit ur smslånefällan om jag inte hittat hit 2012 så tror jag att det slutat väldigt tragiskt ekonomiskt för mig. Innan Lånforum visste jag inte att man kunde släppa smslån till inkasso och få avbetalningsplan utan jag lånade betalade tillbaka och lånade om igen och finansierade allt med nya smslån. I förhållande till det betyder det ingenting för mig om sidan är reklamfinansierad eller inte. Vi har ju också sett på forumet att skrivs det om nya lån så blir det ingen kapplöpning längre om att ansöka och få beviljat som det var för några år sedan. Det frågas mer om råd för att komma ur smslånefällan och hur man ska gå tillväga för att få ett samlingsån beviljat.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Fattiga riddare är enligt mig ett tråkigt och själslöst forum. Det här forumet känns som ens familj, man får feedback, stöd och pepp och massa bra tips och tankar!!! Det är det som gör det till ett så bra forum. På fattiga riddare tycker jag i alla fall vill folk bara ha hjälp med diverse frågor (Inkasso, Kfm m m) men de skriver aldrig tillbaka och peppar varandra som vi gör här!! Jag var inne på FR ett tag för ngt år sedan men är aldrig där nu.

Jag älskar det här Forumet, här har vi nästan lärt känna varandra, jag har fått så mycket hjälp härifrån och även hjälp till bra lån när jag behövt låna! Jag skulle bli väldigt ledsen om det här forumet försvann. I början reagerade jag att det var ett reklamfinansierat forum med reklam just för sms lån men efter att ha hängt här ett år så stör det mig inte alls, som vi redan konstaterat är ibland smslån enda utvägen! Jag personligen har aldrig lånat för spel eller konsumtion utan det har varit för att få månaderna att gå ihop!
Som företagare är det ännu svårare att få lån av bankerna än för privatpersoner! Bankerna har fått en hel del konkurrens av andra seriösa lånebolag som drivs av just företagare vilket jag tycker är toppen! Bankerna borde tappa rejält med kunder för att lära sig en läxa.

Hur som helst tar jag tillfället i akt och tackar för ett bra forum :) Man kan alltid utveckla och förbättra en produkt/tjänst och forumägaren har redan öppnat en tråd för det vilket betyder att det även finns en vilja att lyssna på oss användarna och det är toppen :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp