• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Fsi Inkasso

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Anstånd fick jag inte! Tvungen att följa avbetalningsplanen hela tiden sa de
Trist. Nu försvarar jag dem inte, men kan nog bero på att det säkert redan är ett antal låntagare som beviljats anstånd och att de då inte kan bevilja samtliga. Kanske är din tur nästa månad :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Någon som vet hur länge det tar innan Förskottslön skickar vidare till FSI Inkasso? Sista betaldatum för skulden till Förskottslön var den 24/9 och enligt de själva ska jag motta ett inkassokrav i början av denna vecka. Ännu inte fått något och börjar bli en aning bekymrad.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 123
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Någon som vet hur länge det tar innan Förskottslön skickar vidare till FSI Inkasso? Sista betaldatum för skulden till Förskottslön var den 24/9 och enligt de själva ska jag motta ett inkassokrav i början av denna vecka. Ännu inte fått något och börjar bli en aning bekymrad.

Tror dom brukar ta någon vecka på sig.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Någon som vet hur länge det tar innan Förskottslön skickar vidare till FSI Inkasso? Sista betaldatum för skulden till Förskottslön var den 24/9 och enligt de själva ska jag motta ett inkassokrav i början av denna vecka. Ännu inte fått något och börjar bli en aning bekymrad.
Nja låter som att det är en normal tid hos dom.
Jag hade förfallodatum 2021-07-26 hos dem och mottade ett inkassokrav på Kivra från FSI-inkasso 2021-08-13, det vill säga 18 dagar därefter.
 

Nicke

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
47
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
Jag fick en avbetalningsplan smidigt, de var väldigt trevliga och tillmötesgående. Första betalning skulle ske 221230. Nu på morgonen kom ett brev från dom där de skrev att de skickat skulden till kronofogden. Fattar noll! Har givetvis mailat och ska försöka ringa sen. Någon som varit med om liknande?
 

Nicke

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
47
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
Jag fick en avbetalningsplan smidigt, de var väldigt trevliga och tillmötesgående. Första betalning skulle ske 221230. Nu på morgonen kom ett brev från dom där de skrev att de skickat skulden till kronofogden. Fattar noll! Har givetvis mailat och ska försöka ringa sen. Någon som varit med om liknande?
Nu pratade jag med kundtjänst och enligt dessa var det ett misstag, ett standardutskick de glömt att ta bort iom att jag fick avbetalningsplan. Skönt!
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 060
Mottagna reaktioner
603
Poäng
637
Jag har en skuld till dessa som gått till Kronofogden men ännu ej blivit utslag på. Har mejlat dom och föreslagit en deal för att dom ska dra tillbaka skulden men får inget svar, det var 1 vecka sen. Någon som har nyare erfarenhet av dom och hur dom är?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp