Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Fy för betting företagen

Diskussion i 'Fritt' startad av Carpediem, 13 oktober 2018.

1. Carpediem

Carpediem Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Trofépoäng:
    186
  2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 891
    Trofépoäng:
    967
    Jag tycker det är vidrigare beteende av Aftonbladet. Man låtsas tycka synd om den här liraren som spelat bort pengar men i samma artikel så pryds hela artikeln om reklam för Leo Vegas. Dubbelmoral, hyckleri. Äckligt!

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 345
    Trofépoäng:
    1 027
    Reklamen måste vara slump eller individuell, jag hade reklam för grovdammsugare och kaffe..

Lånat och Mona77 gillar detta.
  4. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 891
    Trofépoäng:
    967
    Du köper visningar på hela sajten, låt oss säga att Leo Vegas köper 1.000.000 visningar, dessa placeras över hela hemsidan. Det kan dyka upp under en artikel om Stefan Löfven men det kan bli att den visas på en artikel som rör viktnedgång.

Hope777 gillar detta.
  5. Bramserud

Bramserud V.I.P

Mottagna gillanden:
    169
    Trofépoäng:
    327
    Det är väl inget konstigt att någon spelar 420 000 på en grej. Förr i tiden var det ju mest på travbanorna som man såg sådana summor satsas i Sverige, men där får man säkert gå tillbaka 30-40 år i tiden för att 420 000 skall vara någon sorts rekord.

Jag minns själv 1995 på Färjestad när någon hade spelat 370 000 plats på Copiad och han hoppade i starten... (Berglöf lyckades dock få honom att ställa rätt sig, och han vann. Platsodds förstås 1,00.) Det var antagligen en skaplig berg och dalbana för den spelaren.

I Las Vegas får man väl gå över miljonen, dollar, om man vill vara med bland de stora.

Fast det säljer ju tidningar att överdriva och blåsa upp saker som egentligen inte är något.

6. krat

krat V.I.P

Mottagna gillanden:
    50
    Trofépoäng:
    167
    Kan inte säga hur det är precis i detta fall, men hemsidorna kollar vilka sidor du varit på och sedan anpassar reklamen efter det. Gå in på cdon så får du cdonreklam på Facebook etc.

IHope och Lasseman gillar detta.
  7. Hope777

Hope777 V.I.P

Mottagna gillanden:
    440
    Trofépoäng:
    496
    Oki men det va ju väldigt länge sedan jag var inne på en spelsida,vad jag än är inne o läser så är det Snabbare, Ninja mmmm heela tiden...Har ju köpt skor på footway flera gånger efter och deras reklam dyker bara upp nångång ibland.

Terry_ gillar detta.
  8. krat

krat V.I.P

Mottagna gillanden:
    50
    Trofépoäng:
    167
    De ser jag också oftare så det är inte bara historia som avgör vad som visas.

Terry_ och Hope777 gillar detta.
  9. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    793
    Trofépoäng:
    687
    Jag har aldrig spelat i hela mitt liv men ändå dyker all denna reklam upp för mej.

Hope777 och Terry_ gillar detta.
  10. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    712
    Trofépoäng:
    717
    Kvällspressen lever av spelbolagen, precis som alla reklamfinansierade TV-kanaler. Så länge deras överlevnad står och faller med spelbolagen kommer de aldrig driva någon seriös "folkhälsokampanj" mot dem. Förr var det reklam för allt möjligt på TV, numera tycks det mest vara spel, lån, bilar och av någon anledning tvätt- och diskmedel.

Vår riksdag, däremot, skulle ju kunna göra något åt det, men antar att EU-direktiv och aktiva lobbyister försvårar det. Satte de samma skattesatser på spel som på alkohol skulle det nog bli en mindre lukrativ bransch.

ettib gillar detta.

Dela sidan