• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Gjort mig själv till en slav.

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Tjena hejsan

Någon som har lån på nordax.. Tog ett lån där i januari 2020. har betalt 3521kr varje månad och utnyttjat totalt 3 betalningsfria månader. Jag gick idag in och kolla vad min skuld var på... 209000 sek. Fattar inte hur hag kunde vara så dum och godkänna lånet med den räntan 14,9... Känner att jag gjort mig själv till deras slav helt frivilligt. Tror ni det går och ändra månadsbetalningen till 15000 i månaden är så trött på detta nu.Aldrig mer ta lån aaaaaaaldrig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
När du tar fria månader så ”ökar lånet”. Ett råd är söka nytt samlingslån när förutsättningarna är bättre eller prova ta ett medlemslån (som alltid har en fast ränta, t ex 4,90% hos Nordea)
 

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Tjena hejsan

Någon som har lån på nordax.. Tog ett lån där i januari 2020. har betalt 3521kr varje månad och utnyttjat totalt 3 betalningsfria månader. Jag gick idag in och kolla vad min skuld var på... 209000 sek. Fattar inte hur hag kunde vara så dum och godkänna lånet med den räntan 14,9... Känner att jag gjort mig själv till deras slav helt frivilligt. Tror ni det går och ändra månadsbetalningen till 15000 i månaden är så trött på detta nu.Aldrig mer ta lån aaaaaaaldrig

Jag känner mig också som en slav trots att jag har bättre ränta på mina lån.

Om du kan ta ett nytt samlingslån med bättre ränta eller amortera mer är det nog det bästa.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Sluta med betalningsfria månader; alltså 3x 3500kr = 10500kr som du lånat och behöver betala tillbaka med ränta. Om du kollar på din spec så ser du vad du amorterar.
Det går att amortera mera men om du har goda förutsättningar går det ju att flytta på lånet som beskrivits ovan till ett med bättre ränta.
Om förutsättningarna inte är bra (UC mm) då kanske bättre att amortera mera tills du kan flytta lånet.
Lycka till!
 

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Jag tackar för ni tar er tiden att svara❤️
Som det ser ut nu har jag fått anmärkning ich kan därför inte söka ett annat lån. Men vad tror ni om jag betalar in 15k i månaden kommer jag slippa undan denna slaveri fortare. Och skrivs då 15k av på skulden varje månad. Jag har aldrig haft lån innan och ”dum” som jag är fatta jag ingenting med ränta. trodde typ de va 14,90 på hela lånet och inte om året vilket är sinnesjukt.
 

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
tänkte lägga in ca 80k nu i maj o därefter betala in 15k i månaden. Har typ fått ett hat mot lånet och mår dåligt över den.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
528
Mottagna reaktioner
129
Poäng
337
Tjena hejsan

Någon som har lån på nordax.. Tog ett lån där i januari 2020. har betalt 3521kr varje månad och utnyttjat totalt 3 betalningsfria månader. Jag gick idag in och kolla vad min skuld var på... 209000 sek. Fattar inte hur hag kunde vara så dum och godkänna lånet med den räntan 14,9... Känner att jag gjort mig själv till deras slav helt frivilligt. Tror ni det går och ändra månadsbetalningen till 15000 i månaden är så trött på detta nu.Aldrig mer ta lån aaaaaaaldrig

Hade ränta på Avida 16 % hade lånat 130 hos dem 1800 gick på ränta.

Försök låna hos andra om du har bra betyg
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Akta er för helt betalningsfriamånader då ni inte tillbaka på skatten för de månaderna, trots att ni i praktiken betalar räntan fast vid ett senare tillfälle.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
tänkte lägga in ca 80k nu i maj o därefter betala in 15k i månaden. Har typ fått ett hat mot lånet och mår dåligt över den.
Det är alltid bra att amortera mer. Om din budget tillåter :)
 

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Det är alltid bra att amortera mer. Om din budget tillåter :)
Ja ska göra det, kommer aldrig utsätta mig själv för detta mer... Betala 3500 i månaden för att inte amortera, nä hellre går jag ut o letar pant än o låna av dessa gamar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp