• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gothia inkasso

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 668
Poäng
4 477
Håller med dig... Sen kommer Ferratum och flexlimit och mobillån
Flexlimit har aldrig krävt så höga månadsbelopp som Everyday+. har max kreditutrymme hos båda. betalade Flexlimit i slutet av juli, 2000 kr, fullt utnyttjad kredit. Everyday+ belopp ligger jämt på över 4000 kr/månad (tar ut det som går efter betalning).
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Flexlimit har aldrig krävt så höga månadsbelopp som Everyday+. har max kreditutrymme hos båda. betalade Flexlimit i slutet av juli, 2000 kr, fullt utnyttjad kredit. Everyday+ belopp ligger jämt på över 4000 kr/månad (tar ut det som går efter betalning).
Fast hos Ferratum om du betalar in tex 2k ..så är typ allt i RäNta hos mig
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 668
Poäng
4 477
Fast hos Ferratum om du betalar in tex 2k ..så är typ allt i RäNta hos mig
Har bara 1000 kr kredit på Ferratum, verkar vara spärrad för högre! Flexlimit gjorde så en gång för mig, att när jag hade betalat in så bokförde de allt mot räntan så jag kunde inte ta ut ens 1 kr. Men bara 1 gång har de gjort så på 3 år. Nu efter att jag betalat in 2000 kr så kan jag ta ut 1500, ska inte ta ut men kanske längre fram för att "rädda" Ev+.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Har bara 1000 kr kredit på Ferratum, verkar vara spärrad för högre! Flexlimit gjorde så en gång för mig, att när jag hade betalat in så bokförde de allt mot räntan så jag kunde inte ta ut ens 1 kr. Men bara 1 gång har de gjort så på 3 år. Nu efter att jag betalat in 2000 kr så kan jag ta ut 1500, ska inte ta ut men kanske längre fram för att "rädda" Ev+.
Har 20k i kredit hos ferratum , allt går som ränta!! Ska ta bort det lånet snart, ska släppa till inkasso först och hoppas på avbetalningplan...går inte det, så släpper jag det till fogden... Då biter jag i det sura äpplet och ta 1 Månads löneutmättning :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 668
Poäng
4 477
Har 20k i kredit hos ferratum , allt går som ränta!! Ska ta bort det lånet snart, ska släppa till inkasso först och hoppas på avbetalningplan...går inte det, så släpper jag det till fogden... Då biter jag i det sura äpplet och ta 1 Månads löneutmättning :)
Det är bra att ha en plan :) Hoppas att om du blir tvungen att släppa till inkasso att du får Sileo, mkt bra att ha att göra med.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Det är bra att ha en plan :) Hoppas att om du blir tvungen att släppa till inkasso att du får Sileo, mkt bra att ha att göra med.
jag frågade lite och dom sa troligast att det hamnar hos axactor inkasso...också hört bra om dom =) så håller tummarna.... men bättre släppa det än att ligga betala ränta hela tiden =)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 852
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
jag frågade lite och dom sa troligast att det hamnar hos axactor inkasso...också hört bra om dom =) så håller tummarna.... men bättre släppa det än att ligga betala ränta hela tiden =)

Dom köper bara skulder, inget inkasso åt andra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp