Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Halens privat lån

Diskussion i 'Inkasso' startad av Kroken, 22 maj 2018.

1. Kroken

Kroken Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    102
    Funderar på att släppa mitt lån till inkasso, vet att jag får en missbrukad kredit, om vi bortser från det, någon som har erfarenhet. Vilket bolag använder dom, går det att få ok avbetalningsplan?

2. Jonnaaaa

Jonnaaaa Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Trofépoäng:
    157
    Dom har sergel och jag betalar 1 300 kr i månaden

3. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    Mitt halens lån på 25 000 kr gick till Inkasso 2014 tror jag det var, då använde de Intrum Justitia Invest som inkassobolag.

Jag fick avbetalningsplan, som mest har jag betalat 1000 kr i mån, nu 760 kr/mån. Är ofta sen med betalning men de skickar påminnelse. Då är det jätteviktigt att man betalar påminnelsen så det inte går vidare.

I våras fick jag fryst ränta men sen när jag blev sen igen då la de upp en "ny" avbetalningsplan och tog bort erbjudandet om fryst ränta. Skulden idag trots alla år av betalningar är på ca 30 000 kr!!!!!

Exakt samma tid gick ett kreditkort på samma belopp fast hos Nordea till Intrum Justitia, jag ansökte om sänkt ränta och Nordea accepterade så räntan var på ca 12% tror jag.... med samma månadsbelopp (och förseningar ibland) blev den skulden färdig betald i höstas!!!!

Mitt tips är att du försöker bli av med halens skulden så fort som möjligt... det är ett ocker!! Dessutom rapporterade de misskött kredit vilket Nordea inte gjorde!!

Kroken gillar detta.
  4. Kroken

Kroken Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    102
    Hur stor skuld hade du när ditt lån gick till inkasso?

Dela sidan