• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Hamnade på bankish.se, vad är seriöst egentligen?

H

Hanna_w

Gäst
Poäng: 0
Googlade runt för att hitta ett bra lånealternativ, då dök den här sajten upp. Vad gör en lånesajt seriös egentligen, vad ska man tänka på?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
N

Nyfikentill1000

Gäst
Poäng: 0
Googlade runt för att hitta ett bra lånealternativ, då dök den här sajten upp. Vad gör en lånesajt seriös egentligen, vad ska man tänka på?

Hej,
Eftersom att bankish.se är en helt nystartad sajt, inga backlinks och inte ens indexerad av Google, så kan jag nog med största sannolik säga att du inte ”hamnade” där utan att du har någon anknytning till sajten själv.
 
H

Hanna_w

Gäst
Poäng: 0
Hm, fattar inte vad du menar, att jag har sökt lån där? Tryckte på en länk för att jämför lån, verkade seriöst, men vet inte hur jag ska veta att det är seriöst.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Detta är ju dessutom en jämförelsesajt, inte en renodlad utgivare utan lån.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
279
Poäng
437
Hm, fattar inte vad du menar, att jag har sökt lån där? Tryckte på en länk för att jämför lån, verkade seriöst, men vet inte hur jag ska veta att det är seriöst.
Tycker de verkar ganska dålig. Tycker du den verkar bra?
 
H

Hanna_w

Gäst
Poäng: 0
Var enkelt att sortera och bra lånegivare, jag fick lån på Slantar.nu. Fattar fortfarande inte vad som gör dom lånebolagen mer seriösa.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
279
Poäng
437
Var enkelt att sortera och bra lånegivare, jag fick lån på Slantar.nu. Fattar fortfarande inte vad som gör dom lånebolagen mer seriösa.
Ok,ska svara på din fråga. Tycker mer seriösa låneförmedlare inte skickar in någon gör att ragga kunder på ett forum med många skuldsatta. Finns många listor för lån här redan, och där du fick lån behöver man ingen låneförmedlare för att hitta. Bara en enkel googling till skillnad från vad det är att hitta sidan som du gör reklam för. Vilket gör det svårt att inte se det här som en affärsidé.
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Bara namnet får mig att tänka skräp....
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Ser ut som en sorts portal till olika lån va? Inte direkt en låneförmedlare som Lendo? Säkert bra för någon, men det finns ju som sagt sjukt många listor (till många fler också) på länkar här på forumet. Antar att affärsidén är att försöka tjäna en slant på reklam på siten med en förhoppning om mycket trafik?
 
Senast ändrad:

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jämförelsesajt, länkar olika lån och jämför dem. Finns massor med såna sajter.
men Lendo och Advisa tex är ju låneförmedlare så inte samma sak
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp