• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Har 38an kredit stängt på helger?

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Det står på deras hemsida att man kan ansöka dygnet runt och man får ett mail om man blivit godkänd elr ej men har dom stängt på lördagar o söndagar? Står ingenting om de elr när dom kollar äns ansökningar:/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Det står på deras hemsida att man kan ansöka dygnet runt och man får ett mail om man blivit godkänd elr ej men har dom stängt på lördagar o söndagar? Står ingenting om de elr när dom kollar äns ansökningar:/
Öppet eller ej, så skickar dom ett avtal hem till din folkbokföringsadress som du ska skriva på och skicka tillbaka innan några pengar betalas ut, så snabba är dom inte.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Öppet eller ej, så skickar dom ett avtal hem till din folkbokföringsadress som du ska skriva på och skicka tillbaka innan några pengar betalas ut, så snabba är dom inte.
När jag hade lån hos dem så skickade de avtalet via mejl och sedan skannade jag det underskrivna avtalet till dem.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Ansökte där igår kväll o fick bara ett bekräftelse mail att dom ska granska min ansökan så fort dom kan men stod inget om några öppet tider elr nå på helgerna :/
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Tror inte ja blir beviljad heller....hade ett lån hos dom förut som tyvärr blev skickat till kronofogden:/ men ja betalade de direkt då så de blev aldrig nån prick...två dagar efter ja betalat in fick ja mail av dom o dom tacka för betalningen o ja var Välkommen o ansöka om ett nytt lån hos dom haha....
 

Wecada

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
28 September 2015
Meddelanden
236
Mottagna reaktioner
52
Poäng
167
Tror inte ja blir beviljad heller....hade ett lån hos dom förut som tyvärr blev skickat till kronofogden:/ men ja betalade de direkt då så de blev aldrig nån prick...två dagar efter ja betalat in fick ja mail av dom o dom tacka för betalningen o ja var Välkommen o ansöka om ett nytt lån hos dom haha....

Har det gått så pass långt som tilll Kronofogden tycker jag inte de ska låna ut igen. Det är oansvarligt.
 

Wecada

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
28 September 2015
Meddelanden
236
Mottagna reaktioner
52
Poäng
167
Lånebelopp

Uppläggnings avgift Ränta Att återbetala Effektiv ränta Års ränta
1 000 kr 250 kr 115 kr 1 365 kr 1886% 351%
2 000 kr 250 kr 315 kr 2 565 kr 991% 271%
3 000 kr 250 kr 415 kr 3665 kr 584% 213%
4 000 kr 250 kr 515 kr 4 765 kr 437% 184%

Vilka dyra avgifter..
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag fattar inte hur dom äns kunde skriva så till mig att jag var Välkommen o låna igen efter att de blev skickat till kronofogden:/ är de att jag har 2 sms lån som jag har avbetalnings planer på nu o blev utan pengar denna månad då försäkringskassan behövde längre handläggartid....vet me säkert att ja kommer få ut en bra slant om 2 veckor så tänkte om ja då tar de där lånet kan ja betala bort dom här två...och 38an oxå... så dumt o ta ett sms lån för o betala bort 2 andra men vafan ska man göra e så pressad nu o vilja lösa detta :( har ingen privat person som kan låna ut heller....
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp