Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Har fått anmärkning hos KF

Diskussion i 'Hjälp!' startad av 655321, 20 augusti 2018.

1. 655321

655321 V.I.P

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    146
    Jaha då har man hamnat i skiten över en skitsumma på drygt 1000 kr. Vet inte om det är räntan för den 16 aug som var förfallodagen, betalade jag in skulden ifråga på 1700 kr. Antar det tar några dagar för pengarna att dras. Idag när jag loggar in på minUC ser jag att mitt betyg hoppat från 2% till 29% !! Hur fan fixar man detta? Hur länge finns en anmärkning?

https://imgur.com/a/dNL357v

2. 655321

655321 V.I.P

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    146
    Samt vem hör jag av mig till rörande detta - UC, Kf eller Zalando?

3. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    403
    Trofépoäng:
    507

4. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    415
    Trofépoäng:
    506
    Det står 5-12 arbetsdagar på KFM hemsida.
    Handläggningstid från betalning till att pengarna lämnar deras konto.
    Det är inkasso inte KFM som sätter anmärkningen.

5. gran

gran V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    83
    Trofépoäng:
    272
    om du kan bevisa att skulden var betalt innan anmärkningen sattes kan du ha en chans men annars sitter en anmärkning i 3 år
    du får göra en rättelse . du skulle bestridit föreläggandet och skrivit på att du betalat

6. 655321

655321 V.I.P

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    146
    Men hur kommer detta att påverka mitt UC betyg, är jag fast på 29% och däromkring eller lär det återgå till mer rimliga siffror inom en nära framtid? Har ju bara 6 ff och det var som sagt nere på drygt 2% vid förra uppdateringen

7. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    576
    Trofépoäng:
    577
    tycker synd om dig!! Att få en anmärkning för en sådan liten summa suger verkligen! Plus att du hade så bra betyg innan! Hoppas du kan göra en rättelse, ring till Kfm och fråga hur de bedömer chanserna, om de kan se att pengarna betalats in samma dag eller ngn dag tidigare.

en anmärkning syns i 3 år

sharkvics gillar detta.
  8. 655321

655321 V.I.P

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    146
    Ja jag får försöka förklara mig, mer kan jag inte göra. Men ska jag verkligen ta det med KF eller Alektum? Vem bestämmer om anmärkningen ska bort?

9. Myra

Mottagna gillanden:
    576
    Trofépoäng:
    577
    Om Kfm godkänner din rättelse så bestämmer de att din anmärkning tillkommit på felaktiga grunder men det är inkassobolagen som ta bort den. Det är ett jättejobb att få bort en anmärkning, jag fick mejla och ringa ca 30 st olika bolag som sysslar med kreditupplysningar att de skulle ta bort anmärkningen efter att Kfm bekräftat att den var oriktig. Så i ditt fall är det inte bara Allektum du ska kontakta utan ALLA bolag som sysslar med kreditupplysningar (finns massa små som jag aldrig hade hört talas om). Du kan ju nöja dig med att upplysningen ska bort bara från de stora bolagen (Uc, Creditsafe, Bissnode) men jag ville att den skulle bort överallt.

10. Myra

Mottagna gillanden:
    576
    Trofépoäng:
    577
    Skrev lite fel förut... i mitt fall var det företaget som jag betalade till (i tid!) som fick kontakta Kfm och säga att inbetalningen kommit i tid men att de missat att meddela Kfm. Så man kan inte ringa själv till Kfm och säga att man betalat och att anmärkningen är felaktig.

Så om du betalat till Alektum så får du börja med att ringa till dem och förklara att du fått en anmärkning men att du gjort inbetalningen inom den angivna tiden och be de kolla om de kan se det (vet att skatteverket t ex kan se transaktionsdatumet och godkänna det i de fall det är deadline på en betalning).

Om de säger Ja vi ser att det stämmer då får du be de kontakta Kfm.

Dela sidan