Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Har jag någon chans? Vill inte ge upp!

Karlsson24

Medlem
Poäng: 26
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Hej!
Här kommer en historia… har som många andra kämpigt med lån och jag är beslutsam om att lösa det här. Jag vill inte ”släppa allt” utan jag vill verkligen försöka reda upp det här som jag själv skapat.

Årsinkomst: ca 900.000 sek
Lån och krediter som syns på UC: 1,6 milj
Lån som ej syns på uc: 150.000 sek
Inga anmärkningar och inget skudlsaldo eller nåt hos inkasso.
Förfrågningar: 8 st

Äger inget boende och har ingen medsökande heller. Sökte på Lendo och Sambla förra månaden men fick inga erbjudanden.

Har lån hos dessa som syns på UC:
Marginalen: 143000
Norweigan: 284000
Norweigan kredit: 50000
Remeber: 500000
Ikano: 330000
Brocc: 169000
Tf bank: 70000
Northmill: 30000
Fairlo: 50000
Qliro: 16000

övrigt är klarna, avarda, Extralånet, loanstep, Vivus, viaconto, smspengar

jag har sålt lite grejer som kommer kunna plocka bort iallafall lite av det övriga och Qliro.

nu till min fråga…. Vad tror ni blir bäst?
1. Försöka få 500 K hos marginalen och då samla ihop en del.
2. Försöka få 600 K hos Norweigan och samla ihop en del.
3. Försöka kontakta Nordea som jag läst mycket om här och försöka samla ett större lån på 1 milj? Om jag ska kontakta Nordea ska jag även nämna de andra skulderna jag har som inte syns på UC?
Kan erbjuda dom att flytta tjänstepension på 1,5 milj och lönekonto.

vad tror ni? Eller ska jag bara ge upp?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Lino

Viktig medlem
Poäng: 51
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
Ja du har bra inkomst men du har massa lån varav en del är väldigt höga och en del skit lån. Om du jämkar 6 månader kan du kanske bli av med skitlån samt någon av de krediterna och sedan om 8-9 månader när dina ff försvinner ansöka om ett lån som kan samla de här mindre i ett större lån. Då skulle du har några stora lån kvar iallafall men bättre översikt och koll över dem. Alternativt boka tid hos Nordea. Tror inte de hjälper nu men kanske om du rensar tills du har kvar de här som är över 100000. Det blir tufft men om du orksr lycka till!

Tomtom72

Kunnig medlem
Poäng: 316
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
130
Poäng
316
Sen vore det bra om du tog tag i varför du dragit på dig en massa dåliga lån/ krediter. Annars är det risk för nya lån igen efter du fått samlingslån.

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 156
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Om du inte har gjort, ring till alla dina långivare och be om betalningsfria månader, sänkt ränta och amortering osv...
Vänta ut om din UC ej är bra och hör med insatt folk hur möjligheterna ser ut att samla ihop mer av lånen framöver.

Karlsson24

Medlem
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Ja du har bra inkomst men du har massa lån varav en del är väldigt höga och en del skit lån. Om du jämkar 6 månader kan du kanske bli av med skitlån samt någon av de krediterna och sedan om 8-9 månader när dina ff försvinner ansöka om ett lån som kan samla de här mindre i ett större lån. Då skulle du har några stora lån kvar iallafall men bättre översikt och koll över dem. Alternativt boka tid hos Nordea. Tror inte de hjälper nu men kanske om du rensar tills du har kvar de här som är över 100000. Det blir tufft men om du orksr lycka till!
Tack för bra tips. Ska ringa alla långivare imorgon och fråga om jag kan få sänkt ränta och kanske amorteringsfritt ett tag. Planen med skitlånen är att låta en eller två gå till inkasso och sen hoppas på en bra avbetalning där. Enda sättet att bli av med det känns det som.

Karlsson24

Medlem
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Om du inte har gjort, ring till alla dina långivare och be om betalningsfria månader, sänkt ränta och amortering osv...
Vänta ut om din UC ej är bra och hör med insatt folk hur möjligheterna ser ut att samla ihop mer av lånen framöver.
Tack! Ska göra det imorgon… har alltid betalt lånen över 100 K i tid så borde ju inte vara omöjligt med sänkt ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp