• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Har lust att ge upp

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Kämpa på eller släppa när man går back ca 20 papp per månad?
Hur gjorde ni, ångrar ni er?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Är det någon idé att försöka betala på 17 sms lån och alla andra lån man har?
Räkningar på 35 000 (70 i dec och 40 vissa månader) och inkomst på runt 15?
Min sits blir bara svårare och svårare för varje månad.

Betalat ca 300 000 i räkningar på ett halvår fast jag bara har 2000 i hyra och lån på 380 000 sammanlagt.
Men väldigt dyra lån.
130 000 i sms lån.
Är det inte bättre att ge upp och ta en anmärkning eller två.
Vet att jag borde betala bort så många smålån som möjligt för att få mindre i påminnelseavgifter och inkasso osv. om det går dit.

Om jag får ihop 32 000 kan jag betala av 10 små sms lån.
Men inkomsten är bara högst 17 000.

Orkar knappt bry mig längre. Hade ni kämpat? Är jätteledsen och ångerfull men har sålt så mycket att musten har gått ur mig.

Är ni inte två i hushållet? Kan du släppa en del till inkasso och få till en dräglig avbetalningsplan?
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Men ska jag fortsätta betala av så gott jag kan och ringa bolag och förklara att jag sköter mig men har liten inkomst eller bara ta smällen och känna mindre stress?
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Vi verkar ju vara i liknande situationer från vad jag förstått. Jag känner väl också att jag vill ge upp största delen av tiden och att det aldrig kommer att bli bättre och att nästan all amortering på lånen går räntor och att skuldberget aldrig blir mindre. Har dock börjat tänka i banorna av att försöka förbättra min UC för att få samlingslån och att bli skuldfri ska vara slutmålet. Jag hade mejlkontakt med en låneförmedlare för ett tag sedan som sade att om jag får ner min UC till under 20 % fanns stor chans att jag skulle få lån. Att minska min UC är fokus just nu och minsta lilla steg att jag rör mig i rätt riktning ser jag som en seger och fokuserar på att få bort lånen synliga hos UC först.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Vi verkar ju vara i liknande situationer från vad jag förstått. Jag känner väl också att jag vill ge upp största delen av tiden och att det aldrig kommer att bli bättre och att nästan all amortering på lånen går räntor och att skuldberget aldrig blir mindre. Har dock börjat tänka i banorna av att försöka förbättra min UC för att få samlingslån och att bli skuldfri ska vara slutmålet. Jag hade mejlkontakt med en låneförmedlare för ett tag sedan som sade att om jag får ner min UC till under 20 % fanns stor chans att jag skulle få lån. Att minska min UC är fokus just nu och minsta lilla steg att jag rör mig i rätt riktning ser jag som en seger och fokuserar på att få bort lånen synliga hos UC först.

Ja det är smart. Gäller bara att hålla sig undan anmärkningar och ff... min inkomst kommer vara 55 000 och underskott 72 000 tills uc uppdateras nästa år i juni så det blir först då det blir samlingslån isåfall.
Men visst är det surt. Tack för påminnelsen, känns lite mer hoppfullt. Bara 12 månader att härda ut, tror inte jag får typ 400 000 (rätt låg lön) men det kommer ju hjälpa med 100-200 också.
Önskar dig all lycka, vi får följas åt och se vad vi får nästa år.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Kämpa på eller släppa när man går back ca 20 papp per månad?
Hur gjorde ni, ångrar ni er?
Jag släppte ju det mesta orkade inte pussla längre. Gick runt 15-20000kr back så jobbigt.
Men om jag ska vara ärlig vet jag inte om jag mår bättre nu med alla brev sms mm samt högen med brev nästan dagligen.
Det tar ju slut nån gång och då kanske det känns bättre men inte i nuläget mår skit rent ut sagt men mådde lika dåligt när räkningarna skulle betalas och pengarna inte räckte.
Jobbigt också med alla anmärkningar som trillar in titt som tätt.
Går otroligt fort med att få utslag ialla fall gjort det för mig.
Gör det som känns bäst för dig vet hur du kämpat och sålt mycket.
Visst vore det bra om du kunde fixa utan att släppa skulder för mig har det inte känts bra alls.
Kämpa håller tummarna för dig ❤️
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Jag släppte ju det mesta orkade inte pussla längre. Gick runt 15-20000kr back så jobbigt.
Men om jag ska vara ärlig vet jag inte om jag mår bättre nu med alla brev sms mm samt högen med brev nästan dagligen.
Det tar ju slut nån gång och då kanske det känns bättre men inte i nuläget mår skit rent ut sagt men mådde lika dåligt när räkningarna skulle betalas och pengarna inte räckte.
Jobbigt också med alla anmärkningar som trillar in titt som tätt.
Går otroligt fort med att få utslag ialla fall gjort det för mig.
Gör det som känns bäst för dig vet hur du kämpat och sålt mycket.
Visst vore det bra om du kunde fixa utan att släppa skulder för mig har det inte känts bra alls.
Kämpa håller tummarna för dig ❤️

Ja, jag förstår... låter som pest eller kolera! Hehe. Ska man skratta eller gråta åt att ha skulder??? Okej ska kämpa omänskligt mycket en sista gång nu i 2 veckor och se till att försöka få bort 10 små sms lån, 32 000. Måste sälja en bil.
Är i åttonde månaden med, från 49-64 kg :oops:
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja, jag förstår... låter som pest eller kolera! Hehe. Ska man skratta eller gråta åt att ha skulder??? Okej ska kämpa omänskligt mycket en sista gång nu i 2 veckor och se till att försöka få bort 10 små sms lån, 32 000. Måste sälja en bil.
Är i åttonde månaden med, från 49-64 kg :oops:
Ja det är verkligen så pest eller kolera. Ibland vill man bara skratta åt eländet och undrar hur man lyckats rasera sin ekonomi så fullständigt på bara nått år.
Mycket man ångrar
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Att släppa var mitt klokaste beslut.
Ångesten var fruktansvärd i början och när alla brev kom. Det går dock över och till slut infinner sig ett lugn.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp