• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hembesök

enfrågaomskuld

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
4 Augusti 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
24
Poäng
91
Hej, jag har tidigare skrivit om min resa till löneutmätning.
Jag har skickat in uppgifter inför löneutmätning och känner mig trygg i det. Men jag är så orolig över att kfm gör hembesök oanmält. Jag har inte kunnat sova på flera nätter. Jag har en bonusson hemma ibland som är livrädd för andra människor och jag är så rädd att inspektörer ska komma när han är här. Jag har inget att dölja, inget av stort värde. Inväntar löneutmätning
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det är en oro du helt enkelt måste hantera, bedömer man att man ska till dig blir det så.
 

enfrågaomskuld

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
4 Augusti 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
24
Poäng
91
Det är en oro du helt enkelt måste hantera, bedömer man att man ska till dig blir det så.
Vilka kriterier görs detta på? Jag har inte fått beslut om löneutmätning än, jag har skickat in mina uppgifter för en dryg vecka sedan. Jag har inga fordon och inga andra tillgångar.
Men enligt KFM:s kalkylator kommer löneutmätning med 11 000 kunna göras.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Det låter inte så sunt att vara livrädd för människor. Svårt att klara sig i en värld av 10 miljarder människor då. Det borde han söka hjälp för.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Vilka kriterier görs detta på? Jag har inte fått beslut om löneutmätning än, jag har skickat in mina uppgifter för en dryg vecka sedan. Jag har inga fordon och inga andra tillgångar.
Men enligt KFM:s kalkylator kommer löneutmätning med 11 000 kunna göras.
Bedömning om det finns utm bar egendom
 

Samsonite

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Tror det nämndes i en annan tråd att det trots allt är rätt få hembesök per år, så ”risken” är väl inte gigantisk för en vanlig person trots allt? Och som det även nämnts är det skillnad på besök och besök. Kriminella individers hem kanske söks betydligt mer noggrannt än en vanlig person som har skulder pga spelmissbruk t.ex.
Eller…?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Tror det nämndes i en annan tråd att det trots allt är rätt få hembesök per år, så ”risken” är väl inte gigantisk för en vanlig person trots allt? Och som det även nämnts är det skillnad på besök och besök. Kriminella individers hem kanske söks betydligt mer noggrannt än en vanlig person som har skulder pga spelmissbruk t.ex.
Eller…?

Är förhållandevis få som besöks
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp