• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

HJÄLP! Behöver råd!

ghost

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
2 Juli 2018
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, jag hoppas från botten av mitt hjärta att ni kan ge mig lite goda råd gällande hur jag skall kunna ta mig ur denna onda spiral jag hamnat i... jag har verkligen gjort bort mig totalt.

Det är en lång historia bakom hur situationen blivit som den är, men det hör inte till saken...

Jag har i dagsläget två privatlån där det ena är på 330 000 med en nominell ränta på 7.95% (månadsbetalning 3800kr/mån i 12år...) medans det andra är på 280 000 med en ränta på 4.15% (månadsbetalning 3200kr/mån i 10 år). Utöver detta har jag lyckats dra på mig två krediter, vanliga kreditkort, på 20.000 vardera.

Jag är 24 år med en fast anställning som i genomsnitt betalar 370.000kr brutto per år, likaså förra året. Bor i en hyresrätt med en hyra på strax över 10000 kr och äger en bil som kostar i snitt 4000kr i månaden (bensin inräknat).

Inte något startkapital att räkna med men skulle på något vis behöva samla dessa 2 lån till ett med en likvärdig ränta som det lägre lånet nu har (eller ännu hellre lägre...).

Banken är bara att glömma.

Jag har sån ångest över hur det har blivit och ser för tillfället verkligen inget ljus i tunneln...

Alla råd uppskattas.

ghost
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Du har ändå ganska okej villkor.

Du måste ner under 500 för att komma åt banker som ens erbjuder så bra villkor du önskar, du har drygt 600k och dom enda som erbjuder 600 är bank Norwegian men dom har högre ränta än det bättre av dina lånen.
Jag skulle skaffa billigare boende.
 

Katarina1974

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 Oktober 2013
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej,
Du har sagt bra.Det är en onda cirkel. Även om du lyckas samla ihop allt tror du att du ska stanna där.Du tänker så nu men så fort saker börjar ordna sig man återgår till sin svaghet.Det räcker med en klick i huvudet.Du behöver inte berätta din historia.Det är många här som är i samma knipa.Vi har mycket att kämpa med. Det finns lösning för allt.Jag har en projekt i huvudet men jag behöver flera att det ska lyckas.Jag har påbörjat en blogg idag angående detta som du kan besöka.Jag kommer med mer information inom snart. Du kan skriva till mig här http://www.*
 

Katarina1974

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 Oktober 2013
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej, jag hoppas från botten av mitt hjärta att ni kan ge mig lite goda råd gällande hur jag skall kunna ta mig ur denna onda spiral jag hamnat i... jag har verkligen gjort bort mig totalt.

Det är en lång historia bakom hur situationen blivit som den är, men det hör inte till saken...

Jag har i dagsläget två privatlån där det ena är på 330 000 med en nominell ränta på 7.95% (månadsbetalning 3800kr/mån i 12år...) medans det andra är på 280 000 med en ränta på 4.15% (månadsbetalning 3200kr/mån i 10 år). Utöver detta har jag lyckats dra på mig två krediter, vanliga kreditkort, på 20.000 vardera.

Jag är 24 år med en fast anställning som i genomsnitt betalar 370.000kr brutto per år, likaså förra året. Bor i en hyresrätt med en hyra på strax över 10000 kr och äger en bil som kostar i snitt 4000kr i månaden (bensin inräknat).

Inte något startkapital att räkna med men skulle på något vis behöva samla dessa 2 lån till ett med en likvärdig ränta som det lägre lånet nu har (eller ännu hellre lägre...).

Banken är bara att glömma.

Jag har sån ångest över hur det har blivit och ser för tillfället verkligen inget ljus i tunneln...

Alla råd uppskattas.

ghost
Jag kan lägga till att sidan är nyskapad och det tar upp till 24 timmar att alla funktioner är aktiva.Besök det gärna imorgon. Under tiden ska jag skriva mer om mina ideer och ni kan återkomma med egna.För det här är någonting som gick för långt och vi få inte tillåta att det förstör vårt liv. Allt är möjligt om vi satsar på med alla möjliga resurser och så vidare.Hälsningar!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp