• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hjälp akut - hur ska jag göra? Spelberoende och samlingslån.

Adream

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 September 2018
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Ny här på forumet och behöver er hjälp och era kunskaper kring hur jag ska tänka.

Har just nu följande skulder:

Bolån delas med sambon: ca 900tkr (tillsammans)
Blancolån: Ica banken 170tkr
Blancolån: Lsb 200tkr
Billån: Swedbank 60tkr
Blancolån: BN 40tkr

Har under den senaste månaden tagit lånet hos LSB och BN och enligt Kreddy appen kommer den uppdateras först om 3 dagar, vad jag förstår går den helt efter UC?

Nu till min fråga, tror ni att jag kan få ett samlingslån på 380tkr om jag söker via Advisa imorgon? Eller de kommer se skulderna på 200tkr och de 40tkr på BN?

Har ett score på UC på 1.1 med 9 ffr.
Har taxerad inkomst 390tkr 2017 och ett underskott på ca 25tkr.

Eller det är helt kört för mig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Togs krediterna i september så har du fram till 15-20 oktober på dig.. innan någon kan se dom på UC. Togs krediterna i aug så skulle jag söka nu direkt innan de registreras. Din score är riktigt bra men du har många förfrågningar. Sök Lendo.. Kan mycket väl gå innan de registreras.. glöm inte att söka som samlingslån..
 

Adream

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 September 2018
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Tack för svar.

LSB lånet togs via Lendo i slutet på augusti. Är rädd att göra en ny ansökan via Lendo igen och tror därför Advisa är bättre?
 

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
UC kommer uppdateras vilken minut som helst...(det är olik varje månad.. mellan 15-20) sök advisa nu sådana fall.. Tror inte det spelar någon roll om du söker på nytt via Lendo.. finns tråd för det. Lendo förmedlar ju bara lån utan kreditrisk så de är ju bara glada om det går vägen för dig. Om du tänker söka via Anvisa så vänta inte förlägne bara.. blir svårt om dina 200tkr blanco.. blir synliga på uc.
 

Adream

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 September 2018
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Tog en minuc för att kolla hur det såg ut och mitt kreditbetyg är nu 1.4 och lånet på 200tkr är registrerat.

Det innebär nog att det är ganska kört för mig för att få ett samlingslån nu även om jag söker via Lendo?

Får nog helt enkelt leva med det i ett år och vänta ut och sen söka ett samlingslån när alla UC ffr försvunnit.
 

Adream

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 September 2018
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Någon som kan svara på om det är kört eller kan jag prova och se om det är värt de eller ska jag vänta 1år?

Blir så klart tufft under detta år.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Sök ändå. Du har redan tagit lån denna månaden, så det är bättre du söker nu än om 3-4 månader.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Men i rubriken står det spelberoende, ingenting i texten. Om du har spelskulder och spelat nyligen så sök hjälp. Isåfall hjälper inte ett lån, tvärtom!
 

Adream

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 September 2018
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Det stämmer att det inte står något om de i texten och det är för att jag har tagit mig an de problemet. Går i kbt och går även på möten. Skulderna är baserad pga allt det skitet.

Anledning till att jag vill ha ett samlingslån är för att få ner kostnaden i månaden och inte låt även de förstöra mitt psyke ännu mera.

Känns som att jag inte komma att få ett så stort lån själv, utan medsökande. Därav skapades tråden för att se era erfarenheter och möjligheter.
 

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Kreddy uppdateras inte varje gång UC uppdateras. Gör du en ansökan, tar nytt lån så visas det väl samma dag?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp