• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp Förhandla med Credifi/lumify

furbin

Kunnig medlem
Poäng: 157
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
skickade lumify direkt till KF eller var det inkassobolag imellan?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
475 kr per dag i dröjsmålsränta. Helt helt sjukt,
Står det att det är de summorna i avtalet? Det är ju i mina amatör ögon annars gränsande till ocker, och borde anmälas.

Finns ju proffsiga personer här som vet och jag har säkert fel men 1% om dagen i dröjsränta är ju 365% om året.

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 246
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
81
Poäng
246
skickade lumify direkt till KF eller var det inkassobolag imellan?
De använder eget inkasso.
Står det att det är de summorna i avtalet? Det är ju i mina amatör ögon annars gränsande till ocker, och borde anmälas.

Finns ju proffsiga personer här som vet och jag har säkert fel men 1% om dagen i dröjsränta är ju 365% om året.

Först sa de att summan var dröjsmålsränta gör 2.5 vecka. När jag ifrågasatte det sa de att det var avgifter. När jag ifrågasatte varför dessa inte räknats med och skickats t kfm för 2.5 vecka sedan slutade de svara. Jag känner att detta inte känns rätt men vet inte hur jag ska gå vidare.

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
81
Poäng
246
Nu har de svarat att de missat att skickat med denna summan i kravet till KFM. Och ska skicka det på nytt till en kostnad på 680 kr för mig. Blir så trött! De har gjort fel, ljuger först och sen kommer detta. Så otroligt oseriösa!

furbin

Kunnig medlem
Poäng: 157
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Någon här som lyckats förhandla och betala en annan summa än det som gäller? För att de ska dra t baka ärendet från kfm?

skickar lumify direkt till kronofogden eller går det via inkassobolag? Om dom har ett ”eget” inkassobolag, tar det lika lång tid som vanligt då innan dom skickar till kf eller går det snabbare? Jag ska släppa mina lån nu i juni och har ett lumify-lån som är sista förfallodag idag. Segt om den skulden går direkt till kronofogden

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Meddelanden
732
Mottagna reaktioner
356
Poäng
487
Om betalningar inte görs i enlighet med allmänna villkor, kan en årlig dröjsmålsränta på 43,50 % tillkomma, plus en påminnelseavgift på 60 kronor och en inkassoavgift om 180 kronor. Om betalning inte sker efter inkassokravet tillkommer Kronofogdekostnader om 680 kronor och eventuellt ytterligare 600 kronor för varje år Kronofogden handlägger ärendet, detta kan medföra en betalningsanmärkning.

Så 1% om dagen kan inte stämma..?

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
81
Poäng
246
Om betalningar inte görs i enlighet med allmänna villkor, kan en årlig dröjsmålsränta på 43,50 % tillkomma, plus en påminnelseavgift på 60 kronor och en inkassoavgift om 180 kronor. Om betalning inte sker efter inkassokravet tillkommer Kronofogdekostnader om 680 kronor och eventuellt ytterligare 600 kronor för varje år Kronofogden handlägger ärendet, detta kan medföra en betalningsanmärkning.

Så 1% om dagen kan inte stämma..?
Tyvärr fick jag betala det. Helt sjukt. Har nu löst skulderna men funderar på att anmäla de faktiskt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp