Nej det är inte rimligt, det är absurt!
475 kr per dag i dröjsmålsränta. Helt helt sjukt,Nej det är inte rimligt, det är absurt!
Står det att det är de summorna i avtalet? Det är ju i mina amatör ögon annars gränsande till ocker, och borde anmälas.475 kr per dag i dröjsmålsränta. Helt helt sjukt,
De använder eget inkasso.skickade lumify direkt till KF eller var det inkassobolag imellan?
Står det att det är de summorna i avtalet? Det är ju i mina amatör ögon annars gränsande till ocker, och borde anmälas.
Finns ju proffsiga personer här som vet och jag har säkert fel men 1% om dagen i dröjsränta är ju 365% om året.
Först sa de att summan var dröjsmålsränta gör 2.5 vecka. När jag ifrågasatte det sa de att det var avgifter. När jag ifrågasatte varför dessa inte räknats med och skickats t kfm för 2.5 vecka sedan slutade de svara. Jag känner att detta inte känns rätt men vet inte hur jag ska gå vidare.Står det att det är de summorna i avtalet? Det är ju i mina amatör ögon annars gränsande till ocker, och borde anmälas.
Finns ju proffsiga personer här som vet och jag har säkert fel men 1% om dagen i dröjsränta är ju 365% om året.
Någon här som lyckats förhandla och betala en annan summa än det som gäller? För att de ska dra t baka ärendet från kfm?
Tyvärr fick jag betala det. Helt sjukt. Har nu löst skulderna men funderar på att anmäla de faktisktOm betalningar inte görs i enlighet med allmänna villkor, kan en årlig dröjsmålsränta på 43,50 % tillkomma, plus en påminnelseavgift på 60 kronor och en inkassoavgift om 180 kronor. Om betalning inte sker efter inkassokravet tillkommer Kronofogdekostnader om 680 kronor och eventuellt ytterligare 600 kronor för varje år Kronofogden handlägger ärendet, detta kan medföra en betalningsanmärkning.
Så 1% om dagen kan inte stämma..?
Ja hade bett om underlag från credi o bett dem specificera sen ev anmäla.Tyvärr fick jag betala det. Helt sjukt. Har nu löst skulderna men funderar på att anmäla de faktiskt
Bett om det flera gånger. Men ska ligga på mer nu när allt är betaltJa hade bett om underlag från credi o bett dem specificera sen ev anmäla.