• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Hjälp lån 15000-30000

Jenniejess

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 December 2013
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Fick inget samlingslån så jag släppte till inkasso i omgångar hade de flesta hos Gothia och Intrum men sen hade jag hos smslånebolagen själva också där det gick. Lånad aldrig hos dem som inte beviljade avbetalningsplaner. Lyckades att få på låga månadsbelopp som jag visste jag klarade av, men pressen var ändå mycket stor varje månad om jag skulle få någon oväntad utgift ex på huset eller annat som gjorde att jag inte kunde hålla mina avbetalningsplaner. Jag hade turen att få betalningsfri månad hos Gothia vid några tillfällen när det hade kört ihop sig vilket räddade mig någon månad. Men psykiskt mådde jag skit kunde inte sova och hade ångest inför varje månadsskifte och att tömma brevlådan måndag till fredag. Värst var att inte få avbetalningsplaner hos Vivus och Onea förlängde 1 år innan jag blev beviljad det. Jag önskar ingen helvetet att sitta fast i smslånefällan . Jag klarade av att hålla mina avbetalningsplaner men sviterna efter det med sömnbesvär och panikångest lider jag av fortfarande har fortfarande sömntabletter och lugnande att ta vid behov och ångest vid månadsskifte då jag fortfarande har skulder och en låg sjukpension.

Tack för ett mycket utförligt svar, så som du har gjort är precis så jag funderar på att göra nu, men jag tänkte tyvärr inte på det här med att inte ta lå hos de som inte tog avbetalningsplaner så där vet jag inte hur det går. Vet precis hur det är med sömnlösa nätter . Jag kommer få ganska mycket tillbaka på skatten i juni om jag räknat rätt, men det känns som en evighet dit tyvärr...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Tack för ett mycket utförligt svar, så som du har gjort är precis så jag funderar på att göra nu, men jag tänkte tyvärr inte på det här med att inte ta lå hos de som inte tog avbetalningsplaner så där vet jag inte hur det går. Vet precis hur det är med sömnlösa nätter . Jag kommer få ganska mycket tillbaka på skatten i juni om jag räknat rätt, men det känns som en evighet dit tyvärr...
Känner så väl igen mig från mars när man fick reda på hur mycket man skulle få tillbaka och till början av juni var det en hel evighet som du skriver och jag brukade tajma så jag hade lösen av mina smslån första eller andra veckan i juni. Jag önskar dig lycka till med att släppa dina lån till inkasso så att du blir av med dem en gång för alla. Jag finns här på forumet om du vill fråga något.
 
K

Karin2

Gäst
Poäng: 0
Jag lånar denna tråden då jag behöver hjälp med att fixa pengar snabbt. Jag har satt mig själv i en liten knipa och skulle behöva pengarna redan idag för en oväntad utgift.

Finns det något lån man ansöka där man får utbetalning samma dag? måste låna 50000 kr
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Jag lånar denna tråden då jag behöver hjälp med att fixa pengar snabbt. Jag har satt mig själv i en liten knipa och skulle behöva pengarna redan idag för en oväntad utgift.

Finns det något lån man ansöka där man får utbetalning samma dag? måste låna 50000 kr
Bank of norwegian?
Wasa kredit
Kolla med Lendo så får du fler lånegivare på en UC
 

bethanieshanna

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Maj 2016
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
ÅH SNÄLLA GÖR DET INTE! Jag hamnade i en otroligt dålig cirkel för ett tag sedan, fastnade i spelträsket och spelade bort stora summor pengar på olika sidor, otroligt korkat jag vet! Sen började jag ta sms-lån och det blev en jävla sörja att ta sig ut. Som tur var hade jag min familj som hjälpte mig och fick mig i andra tankar och ur mitt "missbruk". Hoppas ni tänker er för en extra gång innan ni tar sms-lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp