• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp! Mindre lån med bättre ränta vs. högre lån med sänre ränta?

F

Fundersamigen

Gäst
Poäng: 0
Har fått svar att jag kan få lån på 150000kr med ränta på 11, 97% i ränta då kan jag få bort fler lån/krediter från UC, men också dåliga smslån.
Kostnad på ca. 1900kr/mån.

Också fått 94000kr i erbjudande, då jag redan har lån hos den aktörerna med ränta på 8.37% kan få bort färre lån och krediter UC och smslån.
kostnad ca. 800kr / mån (ytterligare än vad jag redan har hos den aktören, så 800kr blir min utökade kostnad för det lånet.

Vad hade ni gjort?
Tagit det lägre lånet med bättre ränta och betalt av mer och mer för de 1200kr som det skiljer i kostnad eller satsat på det större lånet för att få bort fler lån och skulder. Med det större lånet får jag bort mer på UC + mer småkrediter.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Jag hade tagit högre lånet och blivit av med alla krediter o smålån!

Du tjänar nog på det under korta perioden. Sedan när din uc har blivit bättre hade jag sökt stort samlingslån för ingen av räntorna är särskilt lockande i det hela!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp